۲۰۱۸ سال دیگر مهم در توسعه اینترنت چیزها بوده است – و اگر یک چیز وجود دارد که می توانید مطمئن باشید، ۲۰۱۹ حتی بزرگتر خواهد بود. براساس آخرین گزارش ها  هزینه های IDC، هزینه های جهانی IOT در سال آینده به میزان ۷۵۰ میلیارد دلار برآورده خواهد شد که به رهبری صنعت تولیدی است.

در اینجا، s نگاهی به روند و دیدگاه هایی که در سال ۲۰۱۸ شکل گرفته است، و همچنین مدیران نظرسنجی در پایان بخش صنعت در مورد آنچه اتفاق می افتد در سال ۲۰۱۹ است.

در حالی که مقدار زیادی ستون اینچ به مناطق کلیدی مانند شهرهای هوشمند و استانداردسازی اختصاص داده شده بود، سه منطقه اصلی وجود داشت که بیشترین رشد را در سال ۲۰۱۸ داشت.

ماشین های متصل – که البته به طور طبیعی با گفتگو های شهر های هوشمند – شاهد فراوانی به روز رسانی ها بودند. در آوریل، یک منبع تحقیقاتی معتقد است که بیش از ۱۲۵ میلیون وسیله نقلیه متصل به سال ۲۰۲۲ حمل می شود. مشارکت ها در سراسر سال ۲۰۱۸ از تکنولوژی به وسیله نقلیه مانند ولوو و اریکسون به دو موتورسواری متصل به نیروهای درون شکل فورد و فولکس واگن تغییر یافتته است. 

تغییر جهانی در بودجه نیز صورت گرفت. Dyson در ماه اوت پمپاژ ۲۰۰ میلیون پوند به یک محوطه وسیله نقلیه بدون راننده در انگلستان، در حالی که یک ماه بعد پورشه ۱۵۰ میلیون یورو (۱۳۴٫۵ میلیون پوند) به نوپایان تازه تاسیس کرد. در عین حال، هزینه های تویوتا، در همین حال، در همین سطح بود، در حالی که نعلبکی ژاپنی در یک قرن از سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری شرکت Grab و ۵۰۰ میلیون دلار در ابتکار خودگردان Uber سرمایه گذاری کرد. شاید بزرگترین کمک مالی – اگرچه به خصوص مربوط به ماشین مرتبط – در ماه آوریل بود که مایکروسافت اعلام کرد که وعده ۵ میلیارد دلار در طول چهار سال آینده خواهد بود.

هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۸ موضوع مهمی بود. در حالیکه مزایای آن روشن است، مسائل اخلاقی همچنان ادامه دارد. اندی جسی، مدیر عامل شرکت Web Services Amazon در ماه نوامبر، به کارمندان گفت که این شرکت همچنان فروش معروفیت صورت را برای اجرای قانون ادامه خواهد داد. Momentum در حال کار بر روی کارکنان  سیلیکون ولی بوده است که بر اساس آنچه که آنها از کارفرمایان خود استفاده می کنند از فناوری غیر اخلاقی استفاده می کنند. 

هرچند امنیت و ترس های مربوط به آن در طول ۱۲ ماه گذشته در خط مقدم داستان ها قرار داشتند. در ماه اوت یک گزارش از Dynatrace تعداد قابل توجهی از مصرف کنندگان را پیدا کرد که به راحتی دستگاههای IoT را اعتماد نکردند، که قبلا با مسائل عملکرد مواجه شده بودند. این نشریه در مورد برخی از رویدادهای سالمتر گزارش شده است، از جمله حادثهای که هکرها یک کیوسک پارکینگ IoT را به یک سایت پورنوگرافی متصل کردند. با این حال، همه هکرها در معرض بدبختی نیستند – حداقل، عمدا نیستند. در ماه دسامبر یک هکر کلاه سفید به نام یک مرد از طریق دوربین Nest با یک هشدار به او درباره خطرات مربوط به دستگاه های فعال IoT صحبت کرد.

داستان های جدید به طور طبیعی نظرات و بحث های خود را ایجاد می کنند و با توجه به آن، در زیر، انتخاب برخی از عناصر محبوب ترین افکار منتشر شده در سال ۲۰۱۸ است:

“پروتکل های بی سیم مانند Z-Wave و Wi-Fi ستون فقراتی است که زیرساخت IoT قرار دارد؛ اما در بعضی موارد آنها اکوسیستم های شکسته یا بسته ایجاد کرده اند که مانع و سردرگمی کاربران نهایی شده اند “

در همان ماه، میچل کلین، مدیر اجرایی کنسرسیوم اتحاد Z-Wave Alliance، یک قطعه متفکر را که تاریخچه خانه های هوشمند و اتصالات آن را بررسی کرده است، شناسایی می کند و مبارزات را در مسیر و آنچه که در آینده دارد، می نویسد.

“بازار خانه های هوشمند همچنان رشد خواهد کرد و تا کنون، ما شاهد یک فشار بزرگ برای یک استاندارد یا تکنولوژی برای مقابله با آنها نیستیم. اما ما مسئولیت داریم تا به مصرف کنندگان درک کنیم که آنها چه چیزی را در خانه های خود می آورند و نقش هر تکنولوژی در تجربه کلی خود را بازی می کنند. “

وی افزود: “تمام پروتکل های بی سیم دارای مزایا و معایب خود هستند، اما مهم ترین عوامل برای تصویب، همکاری و امنیت و انتخاب محصولات بیشتر است.” “این به همه ما – گروههای استاندارد، تولید کنندگان، خرده فروشان، توسعه دهندگان – همه در اکوسیستم خانه هوشمند است، برای حرکت گفتگو به جلو و تحقق وعده زندگی متصل است.”

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به عنوان هسته ای برای  یک موتور و انتقال است”

هارتساک به این نشریه گفت که حتی در طول روزهای تحصیلی او متوجه شد که چگونه “منحصر به فرد” به دقت کشاورزی متعهد است و چگونه حرکت های استراتژیک اخیر شرکت – از جمله کسب تکنولوژی آبی رودخانه تا پایان سال ۲۰۱۷ – همچنان به این بازی ادامه می دهد اخلاق

“تراکتور با بسیاری از سنسورها در اطراف موتور و انتقال مجهز شده است و سپس تراکتور مانند بسیاری از ماشین های بزرگ ما با مودم ۴G مجهز شده است که اتصال بین سنسورها و داده هایی را که در حال دریافت هستند فراهم می کند و سپس متصل به ابر، “هارتساک توضیح داد. “هنگامی که داده ها به ابر می رسند، کاربر، کشاورز، پیمانکار، مسئولیت داده ها را برای کنترل دیکتاتوری و به اشتراک گذاشتن با شرکای دیگر و سایر شرکت ها می دهد.

“در حالی که برنامه های کاربردی IoT فعلی ممکن است شامل سنسورهایی باشند که در مواد مانند بتن مسلح قرار گرفته اند، که می تواند هنگام بتن خشک شود و بعدا اگر آسیب های ساختاری شناسایی شود، موج جدید کامپوزیت ها این نوع رفتار را ساخته یا پخته می کند”. 

در ماه سپتامبر، مارتین کینان، مدیر فنی Avnet Abacus، هشت حوزه بحرانی را انتخاب کرد که فناوری در حال ظهور آن، اینترنت چیزها را تکمیل می کند. بعضی، مانند ۵G، AI و LPWAN، واضح بود. دیگران، همانطور که در مورد کامپوزیت های پلیمری چند منظوره، کمتر بودند.

“به عنوان مثال، اعضای ساختاری در هواپیما نه تنها کامپوزیت سبک تر و سخت تر هستند، بلکه این مواد به طور ذاتی قادر به تشخیص خواص خلل، ترک ها یا سایر نشانه های خستگی مکانیکی خواهند بود.”

مرجع: https://www.iottechnews.com