Volvo ماشین و اریکسون اعلام کرده اند که یک قرارداد خودروی پنج ساله متصل شده است. براساس این قرارداد، اریکسون پلتفرم متصل به وسیله نقلیه خودرو خود را به Volvo Cars ارائه می دهد که خدمات خودرو دیجیتال خودرو را در بیش از ۱۲۰ کشور جهان در پنج سال آینده افزایش می دهد.

سازنده خودرو قصد دارد با توجه به خدمات خودروی متصل به کیفیت بالا، بیشتر تمرکز کند زیرا دیجیتال سازی نیاز به خدمات نرم افزاری را گسترش می دهد. از طریق این معامله، صاحبان  Volvo قادر خواهند بود از آخرین پیشرفت های خدمات دیجیتال خودروی مرتبط مانند مدیریت ناوگان، اتوماسیون، مخابرات، ناوبری و سرگرمی لذت ببرند.

خریداران خودروهای مدرن روز به طور فزاینده ای تصمیم گیری های خرید خودرو خود را بر اساس خدمات دیجیتال متمایز می کنند؛ از این رو همیشه نیاز به یک زیرساخت خدمات مطمئن و قابل اعتماد برای ارائه کیفیت خدمات در مقیاس وجود دارد.

اریس تامسونز، مدیر فناوری های کسب و کار منطقه و کسب و کارهای جدید اریکسون گفت ، اریکسون ارائه یک پلتفرم بسیار مقیاس پذیر و جهانی برای خدمات متصل به ماشین های Volvo را با حذف پیچیدگی در زمینه های مانند قوانین داده ها و مدیریت ذخیره سازی و بهبود زمان تأخیر ، پلت فرم ما تجربه کاربر کلی سرویس های مرتبط با Volvo را بهبود می بخشد. “

فولکس واگن یکی دیگر از خودروسازان است که به دنبال افزایش خدمات متصل به خودرو خود است. شرکت آلمانی مستقر در ماه اکتبر با همکاری مایکروسافت با شرکت مایکروسافت برای ایجاد یک ابر خودرو، اعلام کرد. این حرکت به ادغام برنامه های شناخته شده شخص ثالث کمک می کند تا یک تجربه صاف برای رانندگان ارائه دهد. فولکس واگن از خدمات ابر جدید خود برای بهینه سازی ارتباط بین وسایل نقلیه خود، پلتفرم مبتنی بر ابر و خدمات مشتری محور برای همه علامت های تجاری، مانند «اکوسیستم فولکس واگن ما» استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، این خودرو همچنین به استفاده از خدمات تحرک پذیری ثابت در کل مجموعه کمک خواهد کرد.