این ویدیو با نگاهی جالب به حل مشکلات شهری در شهرهای هوشمند میپردازد: 

تکامل شهر یک فرآیند غیرقابل توقف است؛ در مواجهه با واقعیت شدید شهرنشینی، فصل بعدی این است که تکنولوژی را برای ساختن شهرهای هوشمندتر به کار گیریم. در حالی که امروز، نمونه های فردی زیادی برای موفقیت ابتکار هوشمند وجود دارد، آنچه که مورد نیاز است، یک دلیل است که باعث می شود دولت ها برای پیوستن به پیشرفت پیشرفت کنند. با نگاه به آینده نزدیک، احتمال دارد که شهروندان، که برای هوای پاکتر در شهرهای پر جمعیت شلوغ تلاش می کنند، نقش مهمی در رانندگی این تغییرات بازی خواهند کرد. در حالی که جاده هنوز به چالش کشیدن، با یک جنبش قانونی انگیزه، همکاری واقعی و گسترش ۵G، درب برای آینده شهر هوشمند است.
شهرهای هوشمند برای مردم خود مزایای بسیاری دارند. به گفته مک کینزی، در پاریس، شهروند معمولی چهار سال زندگی خود را صرف تلاش برای پیدا کردن یک فضای پارکینگ می کند. در شهرهایی مانند ژنو، راهکارهای پارکینگ هوشمند از IoT برای هشدار دادن به رانندگان فضاهای آزاد استفاده می کنند. شیکاگو یکی از شهرهای بسیاری است که چراغ های خیابانی خود را با کنترل های هوشمند جایگزین می کند که به تعداد افراد در خیابان پاسخ می دهد و اجازه می دهد صندوق های دولتی برای صرفه جویی در روشنایی خیابان های خالی صرفه جویی کنند. در عین حال، مدیریت زباله های هوشمند مانند دانمارک و شارجه، استفاده از انرژی خورشیدی و سنسورها را به منظور استفاده از مخازن عمومی برای ارسال هشدارها زمانی که آنها پر است و برای کاهش کامیون های زباله در خیابان.

به عنوان جمعیت شهری به طور فزاینده ای در مورد عوارض جانبی آلودگی نگران هستند، کیفیت هوا تبدیل به یک موضوع سیاسی در centrestage است. شهرهای هوشمند زیرساخت هایی را ارائه می دهند که از اهداف برای کاهش آلودگی هوا به روش های مختلفی حمایت می کند: از معرفی ساختمان هایی با مدیریت زیست محیطی دقیق تر به منظور تأمین حملات هواپیماهای بدون سرنشین که از اتومبیل ها و موتورسیکلت ها خارج می شوند