پورشه اعلام کرده است که کل سرمایه گذاری خود را در فعالیت های سرمایه گذاری به میزان ۱۵۰ میلیون یورو برای پنج سال آینده افزایش می دهد.

تولید کننده خودرو آلمانی با ایجاد این حرکت می خواهد دسترسی به فن آوری های جدید، روند و مدل های کسب و کار را به دست آورد. پورشه، که یک سرمایه گذار استراتژیک است، با سرمایه گذاری در مدل های تجاری که شامل تحرک، شیوه زندگی دیجیتال و تجربه مشتری است، همراه با فن آوری های آینده یی مانند AI (هوش مصنوعی)، blockchain (بلاکچین)،  (واقعیت مجازی)VR و AR است. این شرکت به دنبال سرمایه گذاری در راه اندازی های جدید است که هنوز در حال رشد و در مراحل رشد خود هستند.

به عنوان مثال، آخرین سرمایه گذاری پورشه s شامل راه اندازی بر پایه برلین “Gapless” – شرکتی است که به مشتریان اجازه می دهد تا به صورت دیجیتالی وسایل نقلیه خود را، از جمله کل تاریخچه وسایل نقلیه، مدیریت کنند و این اطلاعات را با دیگر کاربران در قالب یکپارچه که مانع از جعل به منظور ارائه این سرویس، راه اندازی، که در حال حاضر دارای نه عضو در کارکنان، در حال توسعه یک راه حل مبتنی بر بلاکچین است که عمدتا برای افزایش ارزش قطعات گردآوری شده است.

این شرکت همچنین در WayRay، یک شرکت فن آوری سریع رشد یافته در زوریخ سرمایه گذاری کرده است که تکنولوژی های صفحه نمایش holographic AR را توسعه و تولید می کند و در توانایی یکپارچگی یکپارچه سازی اشیا مجازی به تجربه رانندگی است. علاوه بر این، پورشه سهام را به عنوان یک سرمایه گذار استراتژیک در راه اندازی شرکت تکنولوژی و اتومبیل Rimac نگه می دارد.

در اوایل امسال پورشه  با همکاری استراتژیک با UnternehmerTUM، مرکز نوآوری و ایجاد کسب و کار در دانشگاه فنی مونیخ، وارد شده است. مشاوره های مدیریتی با هدف همکاری با شرکت های تاسیس شده، شروع کار و دانشمندان، با هدف استفاده از AI در عمل واقعی عمل می کنند. و برای رسیدن به این هدف، شرکت Initiated را راه اندازی کرد که بر گسترش دامنه خدمات خود در زمینه تحلیل و AI تمرکز دارد. پروژه هایی که تحت این ابتکار عمل می کنند، توسط تیم های متشکل از مشاوران و کارشناسان AI پشتیبانی خواهند شد که از ابتدا تا تست اجرا می شوند.

مرجع: https://www.iottechnews.com