غول خودرویی هوندا فناوری “تقاطع هوشمند” را تشریح کزده است که باید ایمنی را به خصوص در عصر ماشینهای بدون راننده افزایش دهد. جاده ها می توانند چیزهای غیر قابل پیش بینی باشد و تقاطعات تقریبا ۴۰ درصد از تصادفات را تشکیل می دهند. عابران پیاده یا حیوانات می توانند وارد خیابان شوند، ممکن است وسایل نقلیه اورژانسی گاهی نیاز داشته باشند که به سرعت راه داده شوند یا یک راننده دیگر می تواند یک مانور خطرناک مانند راه اندازی یک چراغ قرمز ایجاد کند. تکنولوژی V2I هوندا (Vehicle-to-Infrastructure) اطلاعات را از زیرساخت های جاده ای به یک وسیله نقلیه انتقال می دهد. علاوه بر دستورالعمل های صوتی هشدارهای بصری نیز نمایش داده می شود.  

    با توجه به اخبار منتشر شده توسط هوندا حدود ۲۰ درصد از  35000 تلفات ترافیکی در ایالات متحده در تقاطع ها رخ می دهد. هرچه  یک راننده یا وسیله نقلیه سریعتر هشدار داده شود، زمان بیشتری برای اقدام برای کاهش این آمار در نظر گرفته شده است. پروژه ی آزمایشی با مشارکت شهر ماریسویل به عنوان بخشی از ۳۳ پروژه هوشمند حرکت متحرک، با هدف محدود کردن سنسورهای وسایل نقلیه در هنگام رسیدگی به تصادفات در تقاطع های جاده ای مورد بررسی قرار گرفته است.

     تد کلوز، معاون تحقیقات استراتژیک هوندا در تحقیق و توسعه آمریکا گفت:                 “هوندا معتقد است که فناوری V2X یک جزء ضروری از اکوسیستم حمل و نقل دقیق تر و ایمن تر است و می تواند در رویای ما برای رسیدن به  جامعه ی  بدون تصادف  با صفر نقش مهمی ایفا کند. با همکاری با شهر ماریسویل و ایالت اوهایو، ما معتقدیم که این تحقیق به ما درک بهتر از اینکه چگونه فن آوری های V2X می تواند پیشرفته تر و به طور موثرتر برای بهره برداری از تمام کاربران جاده ای به کار گرفته شود. ”                                  وسایل نقلیه اضطراری نمونه خوبی هستند. یک آمبولانس را با یک فرد به شدت مصدوم را تصور کنید، هر وسیله نقلیه دیگری در طول مسیر خود می تواند هشدار داده شود تا قبل از اینکه صدای زنگ ها را بشنود، راه را پاک کند. به ویژه کسانی که مشکلات شنوایی دارند، هشدار بصری به آنها کمک می کند تا سریعا واکنش نشان دهند. در حالی که امروز وسایل نقلیه اضطراری در بسیاری از نقاط ممکن است در صورت لزوم آژیر های قرمز را روشن کنند که  این خود می تواند خطرناک باشد. چراغ راهنمایی در امتداد وسیله نقلیه اورژانس نیز می تواند پیش از آن تنظیم شود تا بتواند سریع و ایمن عبور کند. سیستم هوندا با استفاده از چهار دوربین نصب شده بر روی چراغ های راهنمایی در هر گوشه ای از تقاطع برای مشاهده تصویر پرنده از وسایل نقلیه اطراف و ترافیک عابر پیاده به دامنه ۳۰۰ فوت است.  نرم افزار پردازش تصویر شرکت یک تصویر ۳۶۰ درجه ای از تقاطع ایجاد می کند که وسایل نقلیه و دیگر وسایل متحرک را دسته بندی می کند مانند افراد  پیاده، موتورسیکلت و وسایل نقلیه اضطراری. داده های مهم برای وسایل نقلیه با استفاده از سیگنال ارتباطی کوتاه مدت (DSRC) پخش می شوند.  هر وسیله نقلیه دارای یک رایانه ای است که اطلاعات را رمزگشایی می کند و در صورت لزوم هشدارهای قابل مشاهده و شنیدن را به راننده می دهد. این به راننده اجازه می دهد اقدامات اصلاحی برای جلوگیری از برخورد بالقوه داشته را باشد.