CES همیشه پر از وسایل نقلیه الکتریکی و خودمختار است که قصد دارد آینده حمل و نقل را نجات دهد، اما این مفاهیم طراحی شده اند که هر دو مردم یا کالاها را منتقل کنند. مرسدس بنز این مشکل را با مفهوم جدید حل کرده است . 

شاسی پلتفرم Urbanetic باتری ها را خاموش می کند و می تواند به طور خودکار کار کند. سپس ماژول های قابل تعویض بسته به اینکه چه چیزی باید مورد استفاده قرار گیرد، در بالای صفحه قرار می گیرد. ماژول حرکت دهنده مردم دارای ۱۲ اتاق است که دارای پنجره های فراوان و یک پانوراما بزرگ و دارای یک صفحه نمایش LED است. صندلی ها در یک دایره قرار می گیرند، با صندلی دو طبقه در پشت غلاف. مرسدس بنز ادعا کرد که ۳۵۳ فوت مکعب فضا دارد و اتاق ۱۰ پالت دارد.

Urbanetic به گزارشات ترافیکی در زمان واقعی متصل است و همچنین می تواند رویدادهای محلی را نظارت کند و پس از یک کنسرت یک ناوگان را به یک مکان ارسال کند، پیش بینی افزایش تقاضا. این می تواند با افراد بیرون  از طریق صفحه نمایش در جلو و طرف دیگر ارتباط برقرار کند. Urbanetic “می بیند” عابران پیاده قبل از اینکه حتی  بیایند.

ماژول ها را می توان در چند دقیقه تعویض کرد، به غیر از زمان شارژ، Urbanetic می تواند در روز و شب کار کند. با توجه به محبوبیت کاربران برای خرید اینترنتی این روزها، Urbanetic یک راه حل عالی برای تحویل  می باشد. با اتاق برای ۱۲ نفر، مسافرت می تواند کمی ساده تر نیز ساخته شود.

مرسدس بنز می گوید این فقط مطالعه ای در زمینه راه حل های حمل و نقل برق و مستقل است و قصد ندارد اوربانیت را به بازار عرضه کند. گفتنی است، ایده استفاده از ماژول های قابل تعویض در یک پلتفرم مستقل، یک روش جذاب برای به دست آوردن حداکثر کارآیی از یک وسیله نقلیه است.

با Vision URBANETIC مرسدس بنز یک مفهوم تحرک انقلابی را ارائه می دهد که فراتر از ایده های موجود در مورد وسایل نقلیه مستقل است. بینایی URBANETIC جدایی بین افراد در حال حرکت و حمل و نقل کالا را از بین می برد. این باعث می شود که افراد و کالاها بر اساس تقاضا، پایدار و کارآمد حرکت کنند – و رویکرد نوآورانه ای را برای برآورده ساختن نیازهای شهرهای، کسب و کار از بخش های مختلف و همچنین شهروندان و مسافران فراهم می کند. این مفهوم، جریانهای ترافیکی را کاهش می دهد، زیرساخت های داخل شهر را کاهش می دهد و کیفیت زندگی شهری را بهبود می بخشد.

مفهوم چشم انداز مبتنی بر شارژر اتوماتیک و الکتریکی است که می تواند با توجه به استفاده مورد نظر، بدن متفاوت قابل تنظیم را داشته باشد. Vision URBANETIC به عنوان یک وسیله نقلیه سواری با موتوری مردم، فضا را برای دوازده مسافر ارائه می دهد. ماژول محموله به عنوان یک کالسکه کالا کلاسیک عمل می کند. با توجه به حجم بار متغیر آن، می توان آن را به دو سطح تقسیم کرد و تا ۱۰ پالت EPAL حمل کرد. مرسدس بنز توانست حداکثر استفاده از فضای موجود را با استفاده از یک وسیله نقلیه طولی ۵٫۱۴ متر و یک فضای بار بار ۳٫۷۰ متر به دست آورد.

با چشم انداز URBANETIC مرسدس بنز یک مفهوم تحرک را ایجاد کرد که در داخل یک زیرساخت فناوری هوشمند خود آموزش دیده تعبیه شده است. معماری سیستم Vision URBANETIC مستقل، تطبیق مسیر مداوم را با استفاده از اطلاعات ترافیکی در زمان واقعی تضمین می کند. مدیریت ناوگان اپراتور همچنین بخشی از سیستم IT است. نتیجه ناوگان خود رانندگی است، مسیرها به طور انعطاف پذیر و کارآمد بر اساس نیازهای حمل و نقل فعلی برنامه ریزی شده است. با استفاده از یک برنامه، مشتریان، چه افراد خصوصی یا شرکت ها، به راحتی و به طور مستقیم می توانند حمل و نقل و نیازهای خود را ثبت کنند.

مراجع: https://www.cnet.com و http://www.youtube.com