صنعت نساجی از زمانی که برای تولید و حمل کالاهای خود استفاده می کرد، از روش های ابتدایی استفاده می کرد. امروزه، آنها خدمات سیستم های پیشرفته مبتنی بر IoT و telematics را برای بهبود فرایندهای تولید و ارائه سفارشات به طور موقت، در حالی که مشتریان در مورد حمل و نقل خود را در هر مرحله از راه است. تحول دیجیتالی سیستم های مدیریتی و خودکار سازی مراحل عملیاتی راه را برای شرکت های نساجی به مرحله جدیدی از کسب و کار متصل می سازد. این رقابت با رقابت شدید بین شرکت های نساجی و مد، لبه ای برای جلوگیری از رقابت است. سیستم های Telematics که توسط فناوری IoT پشتیبانی می شوند می توانند راه حل های مناسب برای کسب و کار لباس را ارائه دهند.

شرکت های بزرگ نساجی باید با مسائل متعددی از جمله تهیه مواد خام و تحویل محصولات نهایی برخوردار شوند. این کسب و کار ها باید به طور مداوم انطباق و ارتقاء زیرساخت خود را برای کار در سطوح بهینه. فن آوری IoT برای صنایع نساجی، به ویژه هنگامی که با ابزارهای مدیریت ناوگان ارائه شده توسط سیستم های مخابراتی ترکیب شده است، رضایت بخش بوده است. صنعت پوشاک دسترسی به مجموعه ای از ابزارهایی که می تواند بسیاری از مشکلات که روزانه آنها را تحت تاثیر قرار می دهد را به دست آورد. بیایید نگاهی به برخی از این مسائل و نحوه استفاده از این سیستم های پیچیده برای غلبه بر آنها ببریم.

سرقت بار یک مسئله مهم برای صنعت نساجی است. به گفته کارشناسان، این یکی از پنج صنعت برتر است که به دلایل آشکار به سرقت رفته اند: لباس گرانبها، لوازم جانبی و لباس ورزشی بالا. امنیت همیشه یک مشکل عمده برای شرکت های ناوگان خودرو بوده است، اما این موضوع حتی برای شرکت های نساجی نیز بسیار مهم است، زیرا آنها اهداف اولویت بندی جنایتکاران هستند. دزدان متداول همیشه در جستجوی اهداف آسان در هنگام برنامه ریزی های بزرگ هستند و یک کامیون پر از لباس گرانبها یک فرصت جذاب است، به این معنی که اقدامات امنیتی مناسب لازم است.

فن آوری IoT و سیستم های مدیریت ناوگان دارای مزایای بی شماری در رابطه با امنیت هستند. برای اطمینان از ایمنی حمل بار در خودرو، مدیران مزرعه به سنسورهای مختلف خودرو دسترسی دارند: سنسور درب باز، زنگ هشدار، سنسور حرکت، و سنسور احتراق. ردیابی موقعیت مکانی زمان واقعی یکی دیگر از ویژگی های برجسته است. توانایی نظارت بر محل کامیون شرکت بر روی تقاضا مزایای امنیتی قابل توجهی دارد. باید بدترین اتفاق بیافتد و یک دزد با یکی از وسایل نقلیه شرکت دور می شود، اپراتور میدان باید نرم افزار مدیریت ناوگان را بارگذاری کند، خودرو را پیدا کند و پلیس را برای بازیابی سریع اطلاع دهد.

فقط دستگاه های telematics مجهز به سنسورهای خودرو و ردیاب های مکان هستند، اما آنها همچنین دارای تعدادی از ویژگی های قدرتمند مانند مناطق Geofence، تاریخچه مسیر و هشدارهای رویداد است که می تواند برای افزایش ایمنی و امنیت کل شرکت استفاده می شود. توانایی انتقال و دریافت داده ها از طریق اینترنت به مدیران اجازه می دهد تا جزئیات هر بخش از عملیات خود را دنبال کنند. حتی کوچکترین خطای زنجیره تامین یا توقف در جاده ها می تواند به راحتی شناسایی شده و به درستی مورد رسیدگی قرار گیرد و منجر به ورود به موقع، بهبود بهره وری و نیروی کار به طور کلی می شود.

هنگامی که یک زنجیره عرضه درگیر است، سرعت در هنگام جمع آوری و انتقال اطلاعات بسیار مهم است. سرعت جریان اطلاعات کلید موفقیت شرکت است و مخصوصا برای شرکت های نساجی که نیاز به حمل کامیون پر از کامیون را در شرایط عالی در مسافت های طولانی دارند، بسیار مهم است. دستگاه IoT جمع آوری داده های وسیع از طریق سنسور ها و ارائه اطلاعات ضروری در مورد وضعیت محموله، در حالی که سیستم های مدیریت ناوگان فراهم می کند ابزار لازم برای نظارت و تجزیه و تحلیل این اطلاعات برای کمک به مدیران تصمیم گیری بر این اساس.

برای همه این کارها، شرکت های نساجی نیاز به شبکه ای از وسایل نقلیه متصل و تبادل اطلاعات دائمی بین وسایل نقلیه، کارخانه ها و انبارها دارند. فناوری های IoT و telematics یک بستر برای کسب و کارهای نساجی برای اتصال هر شاخه ای از عملیات خود فراهم می کنند. سیستم های Telematics ارائه می دهد راه حل ایده آل برای مشکلات در حالی که تولید و ارائه طیف وسیعی از محصولات، از محصولات مصرفی به کالاهای صنعتی ارائه شده است. سیستم های IoT و telematics بهبود بهره وری و بهره وری را در حالی که به شدت کاهش هزینه های عملیاتی، تقریبا در هر جنبه ای از هر تحویل. مدیریت ناوگان موثر با کمک سیستم های IoT می تواند به کمپانی ها کمک کند که درآمد خود را افزایش دهند.

مرجع: https://iotbusinessnews.com