قابل استفاده بودن یک اصطلاح است که در زمینه های متنوعی قرار می گیرد. در سال ۲۰۱۵، سازمان ملل فهرستی از ۱۷ مورد اهداف پایداری را در زمینه هایی از قبیل برابری جنسیتی و نوآوری در صنعت منتشر کرد. این به سرعت در حال تبدیل شدن به سخنرانی قرن بیست و یکم است. نمایندگی از امید در برابر بحران فرهنگ مصرف کننده و فاجعه زیست محیطی.

همانطور که ما به نقطه بازگشتی نزدیک می شویم (بعضی حتی استدلال می کنند که ما از آن پیشی گرفته ایم) با توجه به ثبات و ثبات اکوسیستم های سیاره ما، ما به پیشرفت های تکنولوژیکی و نوآوری تبدیل شده ایم تا ما را از خودمان نجات دهیم. در حالی که کارآفرینان فناوری مانند الون ماسک و جف بیسوس تلاش خود را در جهت “مرز بعدی” به کار می گیرند، برخی دیگر تمرکز خود را بر تکنولوژی هایی که به ما در پذیرش رفتار و عادت های ما کمک می کند، به این دلیل که شهرنشینی گسترش می یابد در سراسر جهان. اینترنت چیزهایی است که گروه مشاوره بوستون می گوید تا سال ۲۰۲۰ صنعت ۲۶۷ میلیارد دلاری را تحسین می کند و وعده می دهد که جهش های بزرگی را در تلاش های ما برای تبدیل مکان ها و فضاهای خود از خانه به محل کار به کل شهر به محیط های پایدار تسهیل کند.

برخی موارد استفاده
روشنایی هوشمند در بوینس آیرس
شرکت نورپردازی فیلیپس، با شرکت SAP تجزیه و تحلیل داده ها، با همکاری ۹۱۰۰۰ چراغ هوشمند بوئینسایزر، روبه رشد شهر بوئنوس آیرس را آغاز کرد. قابلیت های سیستم نورپردازی عبارتند از پروتکل های تنظیم نور و تجسم داده، اجازه می دهد تا مهندسان نور را در زمان واقعی تنظیم کنند، و برای یک سیستم کارآمد تر امکان پذیر است. از زمان نصب، شهر هزینه های عملیاتی خود را ۵۰٪ کاهش داده و کاهش قابل توجهی در مصرف انرژی داشته است.

سنسورهای هوشمند 
شرکت های مختلف در سراسر جهان در حال کار بر روی فن آوری های هوشمند باین هستند. شرکت SmartBin سنسورهای پر کننده را فراهم می کند که امکان دفع زباله های زباله را برای اطلاع دادن از عملیات تیم ها پس از تکمیل مخازن پر می کند. این اجازه می دهد تا هماهنگ کننده ها تنها در صورت لزوم ناوگان مدیریت زباله را مستقر کنند. Vodafone، شرکت مخابراتی مبتنی بر U.K. در شرکت تکنولوژی شهر هوشمند، در یک مورد گزارش داد که استفاده از تکنولوژی هوشمند باین در یک شهر باعث کاهش ۱۸ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای شد.

تأثیر بازگشت
توانایی دستگاهها و در واقع واقعا “چیزی” برای تبدیل شدن به ابزارهای هوشمند، برنامههای بی شماری را در دنیای واقعی ارائه میدهد، استفاده از دادهها و منابع کارآمد را در مقیاسی که چندین دهه پیش ممکن بود غیرقابل تصور بود، باز کند. با این حال، برای تحمیل احساسات محبوب کمیک های دوستانه محله ابرقهرمان مرد عنکبوتی، “با قدرت بزرگ مسئولیت بزرگ است.”

این به معنای از نظر IoT چیست؟ خوب، برای یک، اگر ما “قدرت” را به عنوان قدرت فکری تفسیر کنیم، به ما یادآوری می کند که ما باید از اطلاعات و فن آوری ها به نحوی استفاده کنیم که به طور ایمن، امن و سودمند برای کل جامعه باشد. اما ما همچنین باید در مورد “قدرت” به معنای واقعی حرف زدیم. انرژی که این دستگاه ها باید کار کنند. ما باید به گونه ای رفتار کنیم که «چیزها» ما را هوشمند می سازند، در غیر این صورت آنچه که ما باقی خواهیم گذاشت، یک شهر پر از دستگاه های هوشمند است، اما مردم احمقانه. شوخی بر ماست و تمام تلاش های ما در صرفه جویی در انرژی، با انرژی زیادی که برای قدرت این دستگاه ها به وجود خواهد آورد، تضعیف خواهد شد.

اگر چه نوآوری در تکنولوژی انرژی قابل استفاده مجدد و برداشت ما به سرعت ما را به سمت فن آوری انتشار ناهنجاری هدایت می کند، کار در این زمینه هنوز در دوران کودکی است. در حالی که شهرها رقابت می کنند تا شهرهایشان را به فضاهای فزاینده ای فزاینده تبدیل کنند، نباید از قابلیت های این ابزارها و تکنولوژی های جدید کور شوند تا ما بتوانیم از آنها به نحو پایدار بهره برداری کنیم.

مرجع: https://theiotmagazine.com