فناوری پوشیدنی که پوست شما را به یک بلندگو و میکروفون تبدیل می کند



محققان از طرف موسسه ملی علوم و فناوری (UNIST) اکنون اثبات کرده اند که بلندگوی مفهومی است که می تواند به پوست متصل شود و موسیقی را پخش کند. علاوه بر این، محققان همچنین تکنولوژی مشابهی را برای یک میکروفون متصل به پوست ارائه کرده اند که نه تنها می تواند گفتار را احساس و انتقال دهد، بلکه توانایی فعال کردن و کنترل دستیارهای صوتی مبتنی بر AI را بر روی تلفن های هوشمند و سایر دستگاه ها دارد.

تکنولوژی بلندگو و میکروفون مشابه در گذشته در دانشگاه ها نشان داده شده است. در برخی موارد این راه حل ها به دلیل استفاده از آن به عنوان یک دستگاه پوشیدنی، پوست رنج می برد و زمانی که انعطاف پذیری به اندازه کافی ثابت شده باشد آسیب پذیر و به اندازه کافی بادوام به نظر نمی رسد. در این مورد، محققان توانستند با استفاده از نانوسیم نقره به منظور افزایش قدرت، از کیفیت ساخت کافی برای ساخت با کیفیت استفاده کنند. در نتیجه پژوهشگران از آن  به عنوان راه حلی “فوق العاده، شفاف و هدایت کننده” اشاره می کنند.

گرچه جنبه قابل توجه در اینجا این است که توانایی پوست فرد برای پخش موسیقی، مطالعه ای است که درماه August امسال از Science Advances منتشر شده بود، با توجه به افزایش دستگاههای مراقبت بهداشتی و به خصوص در زمینه رشد اینترنت اشیا (IoT) انجام شد. به عنوان مثال، این تکنولوژی را می توان در سنسور های IoT پوشیدنی طراحی شده برای کسانی که با مشکلات شنوایی یا گفتار رنج می برند استفاده کرد. به خصوص با توجه به ضخامت سنسورها نشان داده شده است به اندازه کافی نازک است که بدون تبدیل شدن به یک مانع فیزیکی پوشیده شود، و به لطف نانو سیم های نقره میتوان در روزمزه از آن ها استفاده کرد. به همین ترتیب، ماهیت شفاف سنسور ها به تجسم زیبایی شناسی سنسور ها اضافه می شود، به افراد امکان می دهد تا آنها را به شیوه ای گسترده تر بپوشاند. این ترکیب فوق العاده، شفاف و هنوز هم هدایت کننده است که محققان به عنوان پیشرفت بزرگ خود به آن افتخار می کنند. البته، علاوه بر مزایای پزشکی و بالینی، استفاده از فناوری در آینده سبب عدم استفاده از پوشیدنی های مصرف کننده نمی شود. در هر دو مورد، براساس یافته های فعلی، تحقیقات بیشتری انتظار می رود.




منبع: AndroidHeadlines