تبدیل دستگاه های اینترنت اشیا به سوپر کامپیوترها


Sisense، یک شرکت نرم افزاری برای تجزیه و تحلیل کسب و کار، موتور درک داده Sisense Hunch را که در معرض ثبت اختراع قرار دارد، راه اندازی کرده است که هدف آن تبدیل سنسور ها، تلفن ها و دستگاه های پوشیدنی به سوپر کامپیوتر است.

Sisense Hunch نشان دهنده یک کلاس جدید از تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، موتورهای شناسایی داده است که مقدار زیادی از مجموعه داده ها را یاد می گیرند و قادر به تولید پاسخ های تحلیل های میکروثانیه ای به پرسش ها که ۹۹٪ دقیق هستند، با کمترین هزینه و ذخیره سازی.

امیر اراد، مدیر اجرایی Sisense، گفت: “Sisense Hunch به غیر ممکن می رسد، با گرفتن مجموعه داده های بزرگ که نیاز به مقدار زیادی از محاسبات قدرت و ذخیره سازی دارد، آن ها را در دستگاه های IoT قابل هضم می کند. هنگامی که یک شبکه عصبی Sisense Hunch اطلاعات را می آموزد، به هیچ دسترسی مستمر به مجموعه داده های پایه ای کامل نیاز ندارد، و به این ترتیب می تواند پاسخ های پرس و جو سریع و تحلیلی را با حداقل هزینه ها حفظ کند، در حالی که حفظ حریم خصوصی اطلاعات کامل است. این چیزی است که می تواند “سوپر کامپیوتر” را به “لبه” حرکت دهد، دستگاه های IoT را از جمع کننده داده ها به دستگاه های تجزیه و تحلیل هوشمند تبدیل کند. “

در حال حاضر، راه حل با تعدادی از مشتریان شرکت آزمایش می شود.

این بدین معنا نیست که تنها نوآوری در حال حاضر در فضای IoT صورت می گیرد. بر اساس Crypto Quantique مبتنی بر بریتانیا، آنچه که به عنوان پیشرفته ترین محصول امنیتی جهان برای دستگاه های IoT ادعا شده است، با لبه کوانتومی عرضه شده است. فن آوری های پشت این راه حل شامل اولین تراشه امن رانده شده با کوانتوم (QDSC) در سیلیکون است که در ترکیب با API های رمزنگاری، امنیت بسیار بالا و قابل برنامه ریزی، آسان برای پیاده سازی و بدون درز برای هر دستگاه متصل را فراهم می کند. این راه حل امروزه انواع دستگاه های امنیتی را در بازار پشتیبانی می کند.



منبع: iottechnews