بهبود ایمنی محل کار با اینترنت اشیا


در کارخانه ها، تاسیسات کارخانه و سایت های ساخت و ساز در انبارها، فرودگاه ها و سکوهای نفتی (و خیلی موارد دیگر)، تقریبا کمبود محیط های کارگاهی وجود دارد که خطر بالقوه را برای کارگران ایجاد می کند. اما با استفاده از فن آوری های نوظهور مانند اینترنت اشیاء (IoT) و اتصال فراگیر، سازمان ها هم اکنون می توانند داده های محیط کار خود را تجزیه و تحلیل کنند، و به شیوه هایی برای کمک به حفظ امنیت و سلامت کارکنان پاسخ دهند.

چه نوع اطلاعات باید ردیابی شود؟ نکات مشترک نگرانی عبارتند از دما، رطوبت، سطح سر و صدا، کیفیت هوا و غیره. یک استارتاپ که  بر روی ردیابی چنین اندازه گیری هایی تمرکز دارد به نام Heads Up در ایالات متحده سازنده دستگاهی است که یک سیستم ارتباطی پوشیدنی که کارگران می توانند به یک لنز تماسی وصل شوند را ارائه میدهند.

فناوری Heads Up، به تنهایی می تواند شرایط غیر تحمل برای گرما، رطوبت و سطح سر و صدا را تشخیص دهد – چراغ های رنگی مختلفی که به کارگران اخطار می دهد تا بر اساس آن عمل کنند. اما هنگامی که Heads Up یا تکنولوژی مشابه را به برنامه های کاربردی بحرانی، داده های سازمانی و موتورهای تجزیه و تحلیل در backend می دهید، می توانید حتی اطلاعات بیشتری به دست آورید. در اینجا به چند نمونه اشاره میکنیم:

اطمینان از ایمنی طولانی مدت: با تجزیه و تحلیل داده ها در طول هفته ها و ماه ها، می توانید در معرض قرار گرفتن در شرایط خیلی خطرناک را محاسبه کنید.

بهبود سازگاری:  با ادغام داده های کسب و کار در مورد قوانین مربوط به ایمنی محلی، منطقه ای یا ملی کارکنان، می توانید نظارت بر انطباق و تطبیق با قوانین را در صورت لزوم نشان دهید.

پیش بینی مسائل و اقدام فعالانه: با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین، شما می توانید داده ها را از طریق کارگاه ها تجزیه و تحلیل کنید تا الگوهایی را پیدا کنید که می توانند مشکلات بالقوه را قبل از اینکه کارکنان را تحت تاثیر قرار دهند پیش بینی کنند.

کارگران را با آگاهی از زمینه پیگیری کنید: با قابلیت های geolocation و نقشه ها در محیط های خاص ذخیره شده کارگاه در برنامه های کاربردی کسب و کار، شما می توانید مکان های کارگران را ردیابی کرده و به آنها هشدار دهید، به عنوان مثال، برای ورود به مناطقی که اجازه ورود ندارند.

سرعت و بهبود عملیات نجات: در یک وضعیت خطرناک و حادثه آفرین، می توانید اطلاعات بحرانی را در زمان واقعی جمع آوری کنید، با درک سریع وضعیت و برنامه ریزی عملیات نجات شانس بیشتری برای نجات خدمه وجود خواهد داشت.


منبع: ِDigitalist