موارد استفاده از اینترنت اشیا و فواید آن


هر جسم متصل به اینترنت می تواند بخشی از این دنیای جادویی باشد، اما برای درک اینکه چگونه همه چیز به هم می پیوندد، ما در این مقاله چند مورد را که در حال رشد هستند را بیان می کنیم.

در خانه
دستیارهای دیجیتال خانه های ما را به خانه های هوشمند تبدیل می کنند. IoT خانه شما را از راه دور نظارت خواهد کرد، کودکان را در حالی که در اتاقی خواب هستند، نظارت خواهد کرد، هنگامی که غذا آماده شود اجاق را خاموش می کند، چراغ های اتاق نشیمن را تنظیم میکند، با توجه به نیاز های ما و به بیشتر به وسیله دستورات صوتی ساده.

در شهر
بارسلونا، خانه MWC، بهترین نمونه ای از یک شهر هوشمند است که در حال حاضر به ذهن می رسد. از سال ۲۰۱۲، شهر کاتالان شروع به استفاده از IoT برای مدیریت حمل و نقل (آن را در ارتباطات اتوبوس های دیجیتال، اتومبیل های الکتریکی، به اشتراک گذاری دوچرخه، مدیریت پارک از طریق سنسور قرار داده شده در آسفالت و غیره)، روشنایی شهر و مدیریت فضاهای سبز. همه این ها به لطف شبکه و گسترش کانال های فیبر نوری در شهر امکان پذیر شده است.

هنگام رانندگی
با توجه به سنسورهای یکپارچه، چراغ های راهنمایی و رانندگی در زمانی که خیابان خلوت است سبز میشوندو ماشین ها مستقل تر هستند و با توجه به سنسورهای زیادی که دارند قادر به اطمینان از ایمنی، دسترسی دائمی داده ها و قابلیت های ۵G خواهند بود.

در ورزشگاه و خارج از منزل
ساعتهای هوشمند و ردیابهای تناسب اندام، که فعالیت بدنی و خواب را نظارت می کنند، احتمالا از شناخته شده ترین دستگاه ها هستند. نسل های جدید این دستگاه های IoT به طور فزاینده ای هوشمند می شوند و به شما امکان می دهند اطلاعات بیشتری را جمع آوری کنید تا بتوانید بهترین عملکرد را در سالن ورزش و خارج از منزل با توجه به شرایط آب و هوایی، شرایط جسمانی و متغیرهای محیطی ارائه دهید. برای فعالیت بدنی، آنها برای نظارت بر سلامت و برقراری ارتباط با متخصصان و مراکز پزشکی به طور فزاینده ای مفید خواهند بود. برای مثال، گوگل، در حال کار بر روی لنز تماسی است که  قادر به اندازه گیری گلوکز برای زندگی آسانتر برای بیماران دیابتی است.





مرجع: Androidpit