با توجه به وجود اینترنت اشیا (IoT)، مدیریت ساختمان ها  ساده تر، قوی تر و نوآورانه تر شده است. طی ده سال آینده میلیاردها دستگاه نصب و متصل خواهند شد و درآمدهای تریلیون دلاری در ساختمان ها و برنامه های کاربردی دیگر تولید خواهند شد. داده های تولید شده توسط سنسورها با قابلیت کنترل جدید ترکیب شده است تا ساختمان ها را دقیق تر، کارآمد تر و راحت تر مدیریت کند، به این ترتیب ساکنین کارایی بیشتری خواهند داشت.  برای ایجاد ساختمان های هوشمند و IoT شما نیاز دارید که:  ۱- اندازه و ماهیت فرصت ها را درک کنید. ۲- ارزش یکپارچه نرم افزار و سیستم مدیریت ساختمان را درک کنید.  ۳- آنچه را که برای سخت افزار ذکر شده است را بدانید. ۴- از برنامه های کاربردی، تجزیه و تحلیل و خدمات استفاده کنید. 

به طور کلی، این فرصت بسیار زیاد است، زیرا ساختمان ها به زودی سنسورهای عظیم و آرایه های محرک مجهز می شوند. اما، این بدان معنی است که نرم افزار باید طراحی و ساخته شود تا بتواند این قابلیت ها را استفاده کند. سخت افزار، بخشی از آن، باید ارائه و همچنین تسهیل ویژگی های نوآورانه را فراهم کند. در نهایت، برنامه های کاربردی، تجزیه و تحلیل و خدماتی که از ویژگی های جدید بهره برداری می کنند، باید اجرا شوند. اینترنت اشیا (IoT) این روزها توجه زیادی به خود جلب کرده است. برخی از دلایل چشم پوشی برای آن – میلیاردها و تریلیون نفر از آنها وجود دارد. اولین چیزی که تعداد دستگاه ها در حال اتصال به آن هستند: تا سال ۲۰۲۰ ۵۰ میلیارد دلار است. دومین عامل کاهش تولید کشاورزی تا سال ۲۰۲۵ به ۱۱٫۱ تریلیون دلار است که در تحقیقات مؤسسه جهانی McKinsey انجام شده است. 

طبق گفته McKinsey Global، تاثیر اقتصادی IoT در کارخانه ها، فروشگاه های خرده فروشی، محل کار، دفاتر و خانه ها تا سال ۲۰۲۵ می تواند به اندازه ۶٫۳ تریلیون دلار باشد. برخی از این تاثیرات به شکل سنسورها و دیگر سخت افزارهایی که به ساختمان ها وارد می شوند، خواهد بود. بعضی از آن ها ساخت نرم افزار مدیریت، برنامه ها و خدمات می باشد. این باعث می شود که ساختمان ها کارآمد تر باشند، که به نوبه خود باعث می شود مردم کارایی بیشتری داشته باشند. IoT کمک می کند تا شرکت ها هوشمندتر شوند. بعضی از آن میلیاردها و میلیارد دستگاه متصل در IoT به عنوان سنسورها و  پارامترهایی که در ادامه به آن ها اشاره میشود, نمایش داده می شوند: نورپردازی شبکه – گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (سیستم تهویه هوا)  – امنیت و کنترل دسترسی.  اما فراتر از ساختمان هوشمند، اطلاعاتی نیز در اختیار نظارت بر آب و هوا و اطلاعات مالی مانند قیمت برق، سایر خدمات آب و برق و حتی کالاهای موجود خواهد بود. این داده ها می توانند به نحوه مدیریت ساختمان ها هم بستگی داشته باشند. 

مرجع : https://www.iot-now.com/2018/09/24/88203-smart-buildings-iot/