خانه های هوشمند و اتوماسیون خانگی بزرگ شده اند. هر کس به دنبال آخرین ابزار داغ که با آن “خانه هوشمند” را فعال می کند. سازندگان خانه و توسعه دهندگان املاک و مستغلات شروع به جدی در نظر اضافه کردن خانه های هوشمند و ویژگی های هوشمند ساختمان به پیشرفت های مسکونی و تجاری جدید خود را. غول هایی مانند آمازون، گوگل و حتی اپل همه چیز را در صنعت چند میلیارد دلاری سرمایه گذاری می کنند تا خانه های هوشمند خود را کنترل کنند. 

اینترنت اشیا (IoT)، همانطور که با هر هزینه ای مردم پول خود را از دست می دهند، باید از لحاظ اقتصادی پایدار باشد. این بدان معنی است که این هزینه نیاز به کمک به اقتصاد کلی خانوار یا کسب و کار دارد. به عبارت دیگر، برای اینکه فن آوری برای تبدیل شدن به قابل انعطاف در بازار، آن نیاز به تبدیل شدن به یک مرکز سود و نه مرکز هزینه برای بودجه شما. به عنوان مثال، زمانی که فلورسنت پیچ در لامپ اولین بار به بازار معرفی شد، بسیاری از مردم وقتی شواهدی دریافت کردند که هزینه آن را چقدر می دانستند، شوک روی برچسب گذاشتند. من می دانم، من قطعا انجام دادم! چرا بر روی زمین من ۸ دلار برای یک لامپ میپردازم، وقتی می توانم یک بسته از شش لامپ رشته ای برای کمتر از ۳ دلار خرید کنم؟ تنها زمانی بود که متوجه شدم که لامپ های فلورسنت جدید، مقدار کمی از انرژی  رایج خود را مصرف می کنند.  این تکنولوژی جدید به «مرکز سود» بودجه خانوار من کمک کرد تا بتوانم درآمد بیشتری کسب کنم.

در بازار هوشمند و خانگی IoT، بسیاری از دستگاه های متصل شده که به مرکز سود منزل کاربر کمک می کنند، وجود دارد. در حالی که هر یک از آیتم ها به صورت خود کار می کند، طراحی شده و سهم تبلیغاتی خود را ارائه می دهد، ارزش واقعی IoT با تحقق تکنولوژی و دستگاه ها با یکپارچگی یکدیگر و توسط یک مغز مصنوعی هوشمندانه تحقق خواهد یافت. در حالی که من فکر نمی کنم ما به زودی در معرض خطر قرار گرفتن در جمع جامعه بورگ هستیم، معتقدم که فناوری هوش مصنوعی در سالهای آتی به عنوان نهایتا راندمان بهره وری و پایداری انرژی تبدیل خواهد شد. در اینجا چندین دستگاه خانگی رایج است که می تواند تفاوت زیادی در رابطه با بهره وری انرژی ایجاد کند:

.ترموستات

· بخاری آب داغ

· نورپردازی

· سایه پنجره

ترموستات – ترموستات هوشمند مانند Nest، مردم را قادر به نظارت و کنترل دما از سیستم های گرمایش و خنک سازی خود می کنند. مزیت استفاده از یک ترموستات هوشمند، در مقایسه با ترموستات “قدیمی” ، این است که شما می توانید از برنامه ریزی برنامه ریزی شده برای افزایش و کاهش دمای از راه دور منع استفاده کنید. ترموستات بهتر به طور خودکار شما را در مصرف انرژی خود تجزیه و تحلیل می کند همراه با گزارش به شما نشان می دهد که هر ماه پول شما را ذخیره کرده اید.

نورپردازی – سنسورها با سیستم نورپردازی ادغام می شوند تا روشن یا خاموش کردن چراغ ها بر اساس حضور افراد در اتاق باشد. سیستم های روشنایی متصل شما را قادر می سازد تا سنسورها را نادیده بگیرید. برای مثال، روشن کردن چراغ ها برای اهداف امنیتی. یک سیستم روشنایی هوشمند از طریق پیام نوشتاری به شما اطلاع خواهد داد اگر نور باقی بماند. صرفه جویی در انرژی یک سیستم روشنایی هوشمند می تواند بسیار مهم باشد.

سایه پنجره – سایه های پنجره مدرن بیش از پوشش پنجره های تزئینی و ساده است. آنها همچنین به اقتصاد انرژی کمک می کنند. برای مثال، سنسورهای نور در خارج از سایه ها به طور خودکار آنها را در صبح باز می کنند تا نور طبیعی خورشید را فراهم کنند، به طوری که شما نباید چراغ را هنگام بیدار شدن روشن کنید. شما همچنین می توانید سایه های پنجره حرارتی را که از پنجره های آب و هوای گرم و سرد عایق بندی می کنند، دریافت کنید تا بتوانید سیستم کنترل آب و هوا را بسیار کارآیی خود را اجرا کنید. سقف پنجره های موتور بالا پنجره ای با پانل های خورشیدی خورشیدی به وجود می آید بنابراین شما حتی مجبور نیستید انرژی لازم برای باز کردن و بستن سایه ها را بپردازید! سایه های متصل شما را قادر می سازد تا از راه دور سایه ها را باز کنید و یا آنها را ببندید. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک هفته دیگر از شهر خارج شده اید و سایه های خود را بسته اند تا خانه خود را به طور طبیعی حفظ کنید و انرژی را ذخیره کنید. بعد از حدود یک روز متوجه می شوید که گیاهان شما می میرند اگر یک هفته نور خورشید را از دست ندهید! شما تلفن همراه خود را بیرون می آورید و یک پیام متنی ساده به سایه های پنجره خود را در زبان طبیعی ارسال کنید: “باز کردن سایه های اتاق نشیمن”. آرامش ذهن از دانستن اینکه گیاهان گرانبها شما، که مادر بزرگ شما به عنوان هدیه تولد به شما داد، رشد خواهد کرد در آفتاب فراوان، سهم به مرکز سودآوری شماست.

حالا، همه چیز را باهم بگذار شما یک مهمانی در منزل خود میزبانی می کنید و مهمانان شما تازه وارد شده اند. دوربین امنیتی هوشمند شما تعداد زیادی از افرادی را که به خانه شما می آیند را شناسایی می کند و این گزارش را به هاب خانه هوشمند هوشمند هوشمند می دهد. هاب این اطلاعات را پردازش می کند و به طور خودکار چراغ ها را روشن می کند و ترموستات را سیگنال می دهد تا تهویه مطبوع را افزایش دهد تا بتواند افراد اضافی در خانه شما را از طریق تکنولوژی ارتباطات به ماشین (ماشین) به ماشین (M2M) متصل کند. آبگرمکن گرما شروع به گرم شدن آب می کند در حالی که انتظار می رود یک بار بزرگ از شستن ظرف ها پس از مهمانی باشد. همانطور که حزب باقی می ماند و مردم شروع به ترک می کنند، دوربین های هوشمند کاهش تعداد کارمندان را به هاب گزارش می دهند، که ترموستات را به راحتی در تهویه مطبوع نشان می دهد. در حال حاضر منابع انرژی پایدار را به مخلوط مانند برق خورشیدی یا بادی پرتاب می کنید و فقط صرفه جویی های انرژی زیادی را انجام داده اید.

آخرین پیشرفت های فناوری، با افزایش کارایی و کاهش ضایعات، توانایی بالقوه ای را برای به نفع مردم به ارمغان می آورد. با استفاده از آخرین فن آوری های IoT برای خانه های هوشمند خود، نه تنها به صرفه جویی در هزینه خود کمک می کنید، بلکه شما نیز بخاطر کاهش آلودگی، که برای من و منافع شما مناسب است، انجام می شود.

سوال من برای شما این است که چگونه اتوماسیون خانه به پایه خانه شما کمک خواهد کرد؟

مرجع: https://theiotmagazine.com