BlackBerry متعهد است تا بخش خصوصی و دولتی را برای کمک به توسعه شهر های هوشمند و سیستم های حمل و نقل هوشمند با یک سیستم مدیریت مدارک اعتبار سنجی (SCMS) ارتقا دهد.

برای حل این نیاز، BlackBerry یک سرویس SCMS را فراهم می کند که مکانیسم برای وسایل نقلیه و زیرساخت ها مانند چراغ های راهنمایی را فراهم می کند تا با استفاده از گواهینامه های دیجیتال، اطلاعات را به صورت قابل اعتماد و خصوصی مبادله کنند. این شرکت هزینه ای را برای خودروسازان و ادارات دولتی که در شهر هوشمند و خلبانان متصل به وسایل نقلیه متصل نیست، هزینه نمی کند.

سرویس SCMS مبتنی بر تکنولوژی BlackCerry Certicom است و یک زیرساخت کلید خصوصی میزبان امن و قابل اطمینان ارائه می دهد که می تواند گواهینامه ها را از طرف یک سازمان یا کل اکوسیستم مدیریت کند. این سرویس برای مقیاس به منظور پشتیبانی از اعزام ملی و بین المللی طراحی شده است، به این ترتیب OEM ها و مقامات دولتی می توانند از خدمات مبتنی بر Cloud-based برای سرویس گواهی صدور گواهینامه خودرو (V2X) و مدیریت چرخه حیات استفاده کنند.

اولین پروژه با استفاده از سرویس SCMS جدید در مشارکت با سرمایه گذاری اتاوا خواهد بود که در مسیر تست خودروی خودکار 16 کیلومتری خود، که به یک شهر کوچک مجهز است، با نشانگرهای پیاده رو، چراغهای راهنمایی، نشانه های توقف. 

در اروپا، اتحادیه اروپا از Wi-Fi بیش از 5G پشتیبانی می کند، به عنوان صنعت تصمیم می گیرد که چه ارتباطی باید برای اتومبیل های متصل استفاده شود. امیدوار است که تصویب مشخصات فنی برای یک فناوری در کنار یکدیگر به همکاری صنعت کمک کند. طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا نشان می دهد که این بلوک در حال آماده سازی برای تأیید استاندارد ITS-G5 مبتنی بر Wi-Fi است تا پیش از 5G جایگزین C-V2X. ITS-G5 توسط فولکس واگن، رنو و NXP پشتیبانی می شود. در همین حال، C-V2X توسط بازیکنان صنعت تلفن همراه از جمله Huawei، Ericsson، سامسونگ و Qualcomm پشتیبانی می شود. این شرکت همچنین از تولید کنندگان خودرو مانند فورد و دایملر برنده شده است.

مرجع: https://www.iottechnews.com