اگر چه قدرت اینترنت اشیاء (IoT) از توانایی آن بیش از مجموع قطعات آن است، سخت افزار، نرم افزار، میان افزار، ابرذخیره سازی، امنیت، پلتفرم های یکپارچه سازی و اتصال، همه باید ترکیب شوند تا یک راه حل موثر برای پایان دادن به محصول ایجاد شود. این، البته، مستلزم همکاری و مشارکت است تا انزوا.

افزایش دامنه و تنوع دستگاه های IoT در زندگی روزمره ما موجب ایجاد برخی سوالات اساسی می شود و مطمئنا باعث افزایش آگاهی بیشتر از ارزش برنامه های کاربردی می شود. هم اکنون همه درک می کنند که چگونه همکاری تودهای بین ماشین ها، برنامه ریزی شده برای انجام کار خود به تنهایی از جانب ما، می تواند به ما در تولید محصولات کشاورزی بیشتر کمک کند و کار کمتری انجام دهد.

اینکه چطور به این فصل گذشته رسیده ایم، بخشی از آن می تواند به نقش رو به رشد آموزش و یادگیری ماشین و هوش مصنوعی نسبت داده شود، دستگاه های هوشمند حتی هوشمندانه تر عمل می کنند، در قالب شهود و ابتکار عمل می کنند و در بعضی موارد نقش مداخله ی انسانی را کاملا از بین می برند. در حالی که خودروهای متصل، به مدت طولانی نمونه ی ترسیم شده اند، کشش در محدوده وسیع تر از حوزه های سنتی حمل و نقل و عرصه هوشمند قرار دارد. نظارت بر بیمار و دستگاه های هوشمند تنها دو نمونه از فهرست طولانی برنامه های کاربردی است که به تدریج در جنبه های بسیاری از زندگی روزمره ما نفوذ می کند.

این  رشد همه جانبه، همراه با قابلیت های فنی پیشرفته، این است که چرا افزایش قدرت و تاثیر دستگاه های IoT از طریق تعداد آنها به پیشرفت منطقی بعدی تبدیل می شود. این یک حرکت مشخص در زمینه توسعه هواپیماهای بدون سرنشین است که در آن سیستم های هواپیمای بدون سرنشین که با استفاده از کد می توانند با استفاده از یک اپراتور برای پیدا کردن، ردیابی، شناسایی و تعامل با اهداف مورد استفاده قرار گیرند، قرار است بقای قابل ملاحظه ای بیشتری برای خود ایجاد کنند.

با این حال با اجزای از راه دور و نیاز به سرعت، این یک توسعه است که یک بار دیگر توجه به شبکه لبه را جلب می کند و ارزش چابکی مطلوب و انعطاف پذیری را در هنگام استقرار و مدیریت دستگاه های IoT برجسته می کند.

این یک معضل جالب است. یک نگرانی عمیق ریشه دار که هدف جاه طلبی بسیاری از مدیران پروژه IoT را محدود کرده است، از دست رفتن درک کنترل است. آنها می ترسند که از توانایی خود برای نظارت بر فعالیت دستگاه، اگر آن را در محیط اطراف خود دور از هسته کسب و کار دیجیتال قرار می دهد، قربانی خواهد شد. با این حال، طرفداران استقلال مشارکتی استدلال می کنند که فعال کردن چندین دستگاه برای همکاری با یکدیگر، امنیت و بهره برداری از IoT را با افزایش دقت و راحتی افزایش می دهد.

هنگام ترکیب الگوریتم های پیچیده تر و پیچیده با استفاده از جریان های داده مداوم از IoE، واضح است که ما فرصت بزرگی داریم. با این حال، ما باید توجه داشته باشیم که به دست آوردن مزایای مطلوب بستگی به ادغام بدون درز، چالش افزایش یافته توسط یادگیری ماشین و انتقال داده های بزرگ و الزامات اتصال است که این به ارمغان می آورد.

به همین ترتیب، یادگیری ماشین  باید تحت نظارت باشد، برای پیش بینی واکنش بر روی دستگاه، به کار گرفته می شود. این به منظور دستیابی به قابلیت های چابک از سبک ترین موتور ادغام برای فعال کردن برنامه های ادغام می شود که به طور مستقیم بر روی دستگاه های لبه ساخته و مستقر شوند. در نتیجه، چالش های اتصال ساده خواهد شد، در حالی که ایجاد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در هر جای دنیا، در واقع همه جا گسترش خواهد یافت.

هر وسیله نقلیه کوچک و دور، مسئولیتی است که عظیم و مهم است. موفقیت جمعی آنها بستگی به توانایی فنی آنها برای نظارت و درک یک مجموعه ای از شرایط مستمر در حال تحول است. شیطان در جزئیات قرار دارد.

مرجع: https://www.iottechexpo.com/