نقش بلاکچین در امنیت اینترنت اشیا

فناوری Blockchain به عنوان یک تکنولوژی پایه، پشته IoT با یک زیرساخت داده ایمن را برای ضبط و تأیید اطلاعات فراهم می کند. به همین سادگی. اما این توضیح ساده حداقل ۳ نکته را شامل می شود:

نگهداری بهتر اطلاعات: در واقع اولین مفهوم از ذخیره داده ها امنیت است. ما می دانیم که پروتکل های blockchain برای ذخیره اطلاعات سنگین طراحی نشده اند (آن ها در واقع بوکمارک هستند، نه پایگاه داده)، اما آنها می توانند “نقاط کنترل” را برای نظارت بر دسترسی به داده ها فراهم کنند.

ایجاد ساختار انگیزه مناسب: Blockchain می تواند ساختار انگیزه ای مناسب برای به اشتراک گذاشتن داده های IoT ایجاد کند، چیزی که ما در حال حاضر از دست می دهیم. داده های مقطعی هنگامی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، بیشترین آسیب پذیری را در بر می گیرند، اما مشکل چگونگی و دلیل اشتراک گذاری داده ها در جایگاه اول باقی  میماند. Blockchain (و tokenization) می تواند برای حل این معضل اقتصادی استفاده شود، و هنگامی که داده ها به اشتراک گذاشته می شوند، می توانند به راحتی اعتبار و امنیت داشته باشند.

ایجاد یک شبکه از رایانه ها: توزیع حجم کار و اجرای وظایف محاسبات موازی چیزی است که معمولا به برنامه های جدید AI یا 
(High Performance Computing (HPC مربوط می شود، اما Blockchain در توسعه برای تأیید اعتبار و اعتبار یک گره واحد از این شبکه ها ضروری است. برخی از شرکت هایی که در حال کار بر روی این مشکل هستند عبارتند از Golem، iExec، Onai، Hadron، Hypernet، DeepBrain Chain، و غیره.