برای متخصصان بازاریابی امروز، همه چیز در مورد داده ها و تمایز است. بهترین داده ها را از اطلاعاتی که دریافت کرده اید، دریافت کنید و چیزهایی را با هم ترکیب کنید که از جمعیت متفاوت است. هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) می تواند در این تلاش کمک کند البته نه به این سادگی ها. این فاصله بین جمع آوری داده ها و استفاده از داده ها جایی است که Zeta Global، ارائه دهنده راه حل های بازاریابی مبتنی بر داده ها، در اختیار دارد. رون سادی، مدیر ارشد توسعه کسب و کار بخش ابر اطلاعات Zeta، چالش هایی را که در بازار مشاهده می کند، بدون در نظر گرفتن اینکه سازمان داده ها چگونه است؟ 

“برخی از مشتریانی که به ما مراجعه میکند، فقط ساختن استراتژی داده خود را می کنند، و سپس دیگرانی هستند که از طریق ناظربر داده ها فوق العاده پیچیده هستند، اما هنوز هم چالش هایی برای به دست آوردن بینش ارزشمند و درک عملی برای مشتریان خود وجود دارد. این  به وضوح به تعریف اهداف کسب و کار و پس از آن ساخت ابزار هوشمند، به ویژه AI و یادگیری ماشین،  به روشنی تعریف میشود. 

سادی فروشگاه حیوان خانگی را به عنوان نمونه ای از یک کسب و کار درست مثال میزند.  با تجزیه و تحلیل الگوهای رفتاری ساده – پیدا کردن صاحبانی که فعال تر از سایرین نسبت به حیوانات خانگی خود بودند، به احتمال زیاد نیاز به خدمات حیوان خانگی مراقبت از حیوانات را داشتند، به عنوان مثال – آنها آن را ساخته است تا تجزیه و تحلیل پروفایل دسترسی بهتری داشته باشند. 

در نهایت، این موضوع مربوط به گرفتن لحظه مناسب است – پیش بینی زمانی که یک مصرف کننده ممکن است برای خرید اقدام کند. سادی نظر مثبت خود با بازاریابان را که با این تغییر در حال مبارزه هستند، به اشتراک می گذارد. او می گوید: “صادقانه بگویم، این تکنولوژی ها پیچیده هستند و بسیار دشوار است که بسیاری از داده های حجیم را با یک مدل که واقعا برای استفاده خاص آن مشتری یا نام تجاری مناسب است، بسنجیم.”

“به گفته سادی به طور سنتی، داده های بزرگ بر روی داده ها در حالت استراحت متمرکز شده اند – اطلاعات جمعیت شناختی، سن، درآمد، درآمد خانوار. اما این چیزها تا حدودی تغییر ناپذیر است. ما واقعا معتقدیم که داده های رفتاری واقعا کلیدی برای شناسایی کاربران هستند و واقعا درک الگوهای این کاربران را در نهایت ایجاد می کنند … و سپس بازاریابی را علیه این هدف آغاز می کنند. “

سادی از طریق کسب شرکت پلتفرم نظرات Disqus، جایی که وی ابتکارات مشارکت داده را هدایت کرده بود، به زتا آمد. به عنوان یک نتیجه، آن را به تناسب طبیعی او را به حرکت به بخش تقسیم داده های زتا است.

“Zeta در حال توسعه این راه حل پیشرو در پشته بازاریابی برای بیش از ۱۰ سال، و پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشین واقعا در قلب ما است که قادر به رمزگشایی داده های ما در دسترس ما را در مقیاس،” او می گوید . “البته، بازاریابان به سمت تلاش برای شخصی سازی پیام ها به چیزی که ما آن را” بازاریابی مبتنی بر حق افراد “،” یک به یک “می نامیم، حرکت می کنیم. انجام این کار در مقیاس بسیار دشوار است اگر شما راه حلی خاص از AI ندارید. “

امروز سادی در IOT Tech Expo North America در مورد چگونگی استفاده از NLP و ML برای مصرف کنندگان با ارزش بالا صحبت خواهد کرد و موضوع مهم این است که برای دومین بار از دست ندهیم. “جلسه ای که ما در مورد آن صحبت خواهیم کرد، این است که چگونه بازاریابان می توانند این کار را انجام دهند و اینکه چگونه می توانند از طریق داده های موجود در اختیار آنها قرار بگیرند و درک عمیقتری از مصرف کنندگان خود داشته باشند – چه اینکه داده های شخص ثالث که آنها جمع آوری می کنند، و یا استفاده از سایر داده های موجود برای آنها “، او می گوید.

مرجع : https://www.iottechnews.com