جلوگیری از وقایع ناگوار، چه عمدی و چه اتفاقی، به مسئولیت مشترک ما تبدیل شده است. “اگر چیزی ببینیم، چیزی میگوییم” تبدیل شده است به یک عادت که همه ما با آن آشنا هستیم.  
اینترنت اشیا (IOT) به امنیت کلی ما افزوده است و در اینجا ما فقط به چند نمونه از آن می پردازیم. در این قسمت به امنیت در شهرها با استفاده از IOT می پردازیم.

نقش اینترنت اشیا در امنیت شهر ها



امنیت در شهر

دیدگاه کامپیوتر نیز برای نظارت بر ترافیک استفاده می شود. از آنجایی که دوربین های هوشمند قرار داده شده مقدار زیادی از اطلاعات را ارسال می کنند و به همین علت، باید تصمیمات در زمان واقعی برای حفظ جریان مطلوب ترافیک گرفته شود. برای این منظور استفاده از پردازنده های با کارایی بالا و برنامه های بسیار هوشمند هوش مصنوعی (AI) که بر روی داده های تولید شده توسط دستگاه های IoT عمل می کنند ضروری است.

هنگامی که وسایل نقلیه مستقل به سیستم ترافیک متصل می شوند، هشدار، اطلاعات مسیریابی و دستورالعمل بین اتومبیل ها و سیستم های ترافیکی ایجاد می شود. سیستم ها، در اتومبیل و زیرساخت های کنترل ترافیک در هر دو، گیگابایت داده های تولید شده را پردازش می کنند. دستگاه های IoT در دستگاه های خودرو که عملکرد ماشین را کنترل می کنند، علاوه بر سنسورهایی که صدها ورودی را نظارت می کنند، برای تولید اطلاعات لازم برای استفاده از وسیله نقلیه و نیز ارائه سرعت، ناوبری و سایر کنترل ها استفاده می شود.

با این حال IoT در شهرها فراتر از کنترل ترافیک است. میکروفون، آشکارسازهای دود، ارتفاع سنج ها و دستگاه های دیگر علاوه بر دوربین های هوشمند می توانند به طور مداوم در خیابان ها، کوچه ها و مناطق دیگر نظارت داشته و رویدادهایی را که ممکن است نشان دهنده مشکلات باشند را هوشمندانه شناسایی کند. یک میکروفون متصل به یک سیستم هوشمند قادر به شناسایی صداهای یک تصادف اتومبیل یا افرادی است که فریاد می زنند است. پردازش بر روی میکروفون های چندگانه که در نزدیکی یکدیگر قرار دارند، می توانند منبع صدا را دقیقا مشخص کنند و دوربین های هوشمند موجود در منطقه را به فوکوس بر روی منطقه مورد نظر متمرکز کنند

تشخیص خودروها با استفاده از دستگاه های اینترنت اشیا


دوربین های هوشمند نیز قادر به خواندن شماره پلاک ها هستند و زمانی که یک وسیله نقلیه با شماره پلاک مورد نظر از میدان دیدشان رد شود میتوانند به مقامات مربوطه اطلاع دهند. دوربین های چندگانه، که در فواصل مختلف نصب شده اند، قادر به ردیابی وسیله نقلیه مورد نظرهستند و این به مقامات در مکان یابی و توقف خودرو کمک می کند.

در برخی موارد، هواپیماهای بدون سرنشین قادر خواهند بود از وسایل نقلیه یا افراد مورد نظر، ویدئو وموقعیت GPS را منتقل کنند تا مقامات بتوانند این وسایل یا افراد را متوقف کنند.

نقش هواپیما های بدون سرنشین در حفاظت از شهرها


در حالی که ایمن بودن فرض بر این است که «چیزهای بد» همچنان اتفاق می افتد، این امکان وجود ندارد که هر چیز بدی را پیش بینی کنید – با بهبود دستگاه های IOT، بسیاری از چیزهای بدتر قبل از رخ دادن تشخیص داده می شوند و در آینده بسیار سریع تر از امروز تشخیص داده می شوند و در حال حاضر در حال پیشرفت است.