جلوگیری از وقایع بد، چه عمدی و چه اتفاقی، به مسئولیت مشترک ما تبدیل شده است. “اگر چیزی ببینیم، چیزی میگوییم” تبدیل شده است به یک عادت که همه ما با آن آشنا هستیم. 
اینترنت اشیا (IOT) به امنیت کلی ما افزوده است و در اینجا ما فقط به چند نمونه از آن می پردازیم.

حفاظت IOT از انسان


ساختمان های ایمن

ساختمان های عمومی و کسب و کار های خصوصی سال هاست از IOT استفاده می کنند. به عنوان مثال، دوربین ها برای ضبط ویدیو برای نظارت، با برای ضبط هر چیزی که در ناحیه دیدشان است استفاده می شوند. امروزه دوربین های هوشمند برای تشخیص افراد و اشیایی که ورود، خروج یا در حال حرکت در راهروهای ساختمان هستند استفاده میشوند.

دوربین ها در روز، یک جریان پیوسته تصاویر را به یک نگهبان که ۶ یا بیشتر صفحه نمایش دارد ارسال می کنند و او به سرعت تهدید های بالقوه را شناسایی می کند.  دوربین های هوشمند IOT به بهره گیری از تکنولوژی Movidius اینتل، چهره ها و اشیا را تشخیص می دهند.

هر دوربین می تواند افراد و یا هر چیزی که از زیر آن ها رد می شود را نظارت و تشخیص دهد. اگر موردی غیر طبیعی تشخیص داده شود، یک نگهبان که به صورت بی وقفه ویدیوها را نظارت میکند، میتوان نشانه ها را برایش ارسال کرد. ویدیو با تصاویر مشکوک می تواند به سرعت به اشتراک گذاشته شود و ارزیابی شود و تهدید خطاب شود.

یک هوش در داخل دوربین وجود دارد، و میدان برنامه ریزی آرایه ها (FPGA)ها تراشه های تخصصی که بسیار سریع عمل میکنند و می توانند دوباره برنامه ریزی شوند تا از یک کار(به عنوان مثال، به سرعت دیجیتالی کردن ویدیوی ورودی) به یکدیگر (که می تواند مشاهده خاص یک تهدید احتمالی را امکان پذیر سازد) به طور قابل توجهی، هوشمندی دوربین را افزایش می دهد.

در پایان روز، و یا در هر فواصل از پیش تعیین شده، و یا زمانی که حافظه دستگاه پر شده است، دوربین می تواند کلیپ های ویدیویی مشکوک را به حافظه ابری یا مرکز پردازش دیگری برای بررسی و ذخیره سازی دراز مدت منتقل کند. با استفاده از IOT و هوش داخل دوربین، دیگر لازم نیست برای ارسال ساعت ها ویدیو (یا پخش ویدیو مستمر) زمان صرف کنبم، زمانی که چند ثانیه یا چند دقیقه در روز وقت میگیرد.

با این حال IOT و امنیت ساختمان فراتر از دوربین هوشمند است. سایر دستگاه های IOT، میکروفون، سنسورهای مادون قرمز و آشکار سازهای دود، چند مورد هستند که توانایی تشخیص نشانه های خطر را افزایش می دهد.