اینترنت اشیا (IoT) در تقریبا هر صنعت ظاهر می شود. اینترنت اشیا از انواع مختلفی از شبکه های شبکه ساخته شده است که مردم می توانند از راه دور نظارت و کنترل کنند. شما ممکن است آنها را در خانه خود مشاهده کنید، به شکل یک درب گاراژ هوشمند باز و یا تلویزیون هوشمند، و یا یک انبار یا کارخانه در قالب سخت افزار مدیریت موجودی.

در اینجا چهار مورد که باید قبل از اتخاذ IoT در کارخانه خود بدانید را اشاره کرده ایم:

۱٫ سیستم عامل

گام اول این است که سیستم عامل فعلی خود را ارزیابی کنید. آیا سیستم شما به اندازه کافی جدید است که شما به راحتی می توانید تکنولوژی IoT را ادغام کنید یا نیاز دارید که سیستم عامل خود را ارتقا دهید تا بتوانید این تکنولوژی پیشرفته را جایگزین کنید؟ یک سیستم باز IoT می تواند بسیاری از داده ها را که برای برخی از برنامه های مختلف ارزشمند باشد، به ارمغان بیاورد، اما همچنین خطرات آن را ایجاد می کند.

تجهیزات موجود – همچنین به عنوان تجهیزات میراث شناخته می شود – ممکن است بتواند با سیستم های IoT با اتصال سنسورها، دوربین ها و یا سایر تکنولوژی های قابل انطباق که می توانید به یک سیستم IoT متصل شوید، به طور مداوم نصب شوند.

۲٫ تکنولوژی M2M

ساخت ماشین به ماشین (M2M) یک مفهوم جدید نیست، بلکه برای ادغام IoT در کارخانه شما، باید دقیقا بدانید که هر قطعه تکنولوژی M2M در کارخانه شما واقع شده است. این مهم است چرا که هر یک از این نقاط اتصال M2M باید برای ادغام IoT تغییر داده شود.

یکی از راه های انجام این کار این است که یک حسابرسی از تمام نقاط اتصال شناخته شده انجام شود. هنگامی که نقاط شناسایی شده اند، شما باید یک نقشه برای هر نقطه اتصال M2M تهیه کنید تا اطمینان حاصل کنید که وقتی IoT به کارخانه می رسد، هر قطعه تجهیزات به درستی آماده شده است. در عین حال، نگاهی دقیق تر به امکانات شما به طور کلی. آیا سقف فلزی یا ورقه های داخلی داخلی دارید که می تواند با سیگنال بی سیم تداخل داشته باشد؟ در صورتی که این مورد باشد، ممکن است لازم باشد که ارتقاء سخت افزاری را که اطلاعات خود را به یک مرکز مرکزی که در مکان دیگری قرار دارد را به منظور دور زدن این مشکل ارسال کنید. اگر از یک سیستم بی سیم استفاده می کنید، حتما آن را با استفاده از رمز محافظت کنید و حتی MAC قفل شوید – جایی که تنها دستگاه هایی که می توانند از آنها متصل شوند، آنهایی هستند که آدرس MAC منحصر به فرد آنها را در مسیریاب نشان داده اند – برای جلوگیری از استفاده از منابع خارجی پهنای باند خود را بالا ببرید.

۳٫ امنیت IoT

امنیت IoT به دلایل مختلف اهمیت دارد. دستگاه های IoT بی تأمین – کسانی که رمز عبور پیش فرض خود را پس از نصب تغییر ندادند – مسئول حمله ی Botnet 2017 بودند. هکرها توانستند از این دستگاه ها استفاده کنند و از آنها استفاده کنند تا حمله DDoS (Denial of Service Distribution) را انجام دهند که اینترنت را خراب کرد. در سال ۲۰۱۷، تعداد حملات DDoS به میزان ۹۱ درصد افزایش یافت، به علت افزایش تعداد دستگاه های IOT ناخواسته.

بعضی از ویروس ها همچنین دستگاه های متصل شده را هدف قرار می دهند و هر بار که یک دستگاه آلوده می شود، این ویروس توانایی گسترش ویروس به هر دستگاه متصل دیگر را در شبکه خود دارد. یک هکر باهوش نیز می تواند از یک شبکه IoT نا امن برای سرقت اطلاعات حساس استفاده کند یا حتی کل سیستم را به صورت آفلاین اجرا کند.

۴٫ تاثیر IoT

آخرین مرحله که باید قبل از اجرای کامل IoT انجام دهید، تعیین نوع تاثیری است که این تغییر در کارخانه شما داشته است. در نظر بگیرید که یک حسابرسی سیستم مدیریتی برای کشف تغییرات رخ خواهد داد. این می تواند استفاده ثانویه و همچنین – بررسی سیستم های بالقوه برای دیدن اینکه کدام یک از بهترین ها برای نیازهای فردی شما کار خواهد کرد.

ممیزی سیستم های مدیریتی به طور مستقل توسط یک شرکت شخص ثالث انجام می شود، که بی نظمی بی طرفانه ای را ارائه می دهد که می توانید از آن برای ساختن کارآمدترین IoT استفاده کنید که می تواند برای کارخانه شما سودمند باشد. علاوه بر کمک به تکنولوژی IoT شما، ممیزی سیستم مدیریت می تواند به شما برای ارزیابی خطرات بالقوه کمک کند و حتی تعیین کنید که آیا تیم شما به هر گونه آموزش یا منابع اضافی برای استفاده از سیستم IoT موثر نیاز دارد.

فن آوری در حال تغییر است سریعتر از اینکه ما بتوانیم در بعضی حلقه ها نگهداری کنیم. بسیاری از این تغییرات طراحی شده اند تا کارخانه را به طور موثر تر اجرا کنند، اما اگر این چهار مرحله ابتدا تکمیل شود، افزودن یک سیستم IoT به کارخانه می تواند آسیب بیشتری نسبت به خسارت داشته باشد. وقت خود را برای انجام ممیزی سیستم مدیریتی، ارزیابی خطرات امنیتی بالقوه و تعیین مکان همه نقاط اتصال M2M خود بگیرید. پیاده سازی مراحل کارایی را کاهش می دهد و برای موفقیت در پیاده سازی تکنولوژی جدید خود مشکل تر خواهد بود.

IoT می تواند تقریبا هر سیستم را به صورت صاف اجرا کند، اما جدید است. انطباق آن با نیازهای فردی شما چیزی نیست که باید به آرامی انجام شود. اگر نمی توانستید شنا کنید، بدون اینکه یک کت زندگی داشته باشید، به قله عمیق نخواهید رسید – قبل از رفتن به اقیانوس اقیانوس اطلس، این درس را در نظر بگیرید.

https://theiotmagazine.comمرجع :