راه اندازی خانه هوشمند شما راحت تر از همیشه است، اما انتخاب سیستم مناسب خانه هوشمند برای متحد کردن دستگاه های خود و صحبت کردن با آنها یک عامل عظیم است.

اپل، گوگل و آمازون بازیکنان اصلی در حوزه هوشمند در حال حاضر با سخنرانان هوشمند خود، اکوسیستم ها و دستیارهای صوتی در دست هستند که نه تنها کنترل تکنولوژی متصل شده شما را آسان تر می کند بلکه باعث می شود که اتوماسیون خانگی به کاری سهل تبدیل شود. 

و اما حالا میرسیم به سوال اساسی خودمان، اینکه چگونه یک اکوسیستم خانه هوشمند را انتخاب کنید؟؟
و در حالی که این سیستم ها مترادف با دستیارهای صدای مورد استفاده برای کنترل آنها هستند، در زیر سطح بیشتری وجود دارد. این اکوسیستم ها دستگاه های خود را با یکدیگر ترکیب می کنند، بنابراین شما نیاز دارید که در سازگاری (چندین دستگاه توسط هر برنامه و طیف وسیعی از ویژگی های ارائه شده پشتیبانی می شود).

حالا به معرفی و بررسی بهترین های ۲۰۱۸ میپردازیم. 

برترین سیستم های زیست محیطی خانه های هوشمند: 

آمازون الکسا


الکسا به بلندگوی هوشمند اصلی Echo وارد شده و بالهایش را به بلندگوها و دستگاه های متعدد فراخوانی کرده است و نه تنها از مارک های آمازون استفاده می کند. مطمئنا بهترین تجربه الکسا را در صورت استفاده از سخنران Echo بومی خواهید داشت، اما الکسا در حال حاضر در میان چند مارک ظاهر می شود. 

فرضیه الکسا بسیار ساده است: شما سوالات خود را می پرسید و یا او را به کنترل دستگاه ها در خانه خود می دهید و می خواهید اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید یا با دستگاه های متصل صحبت کنید.

دو نوع از دستگاه الکسا وجود دارد – سخنرانان هوشمند و دستگاه هایی که الکسا درست ساخته شده اند و دستگاه هایی که به سادگی با الکسا کار می کنند، که معمولا این کار را می توان با استفاده از صدای شما کنترل کرد. این یک تمایز مهم است. برای دومی، محصولاتی را که با برچسب «Amazon Alexa با این نسخه ها کار میکند» نگاه کنید.

یک تمایز مهم، شایع الکسا است. دستیار هوشمند آمازون نه تنها به بلندگو های هوشمند ساخته شده است، بلکه به ترموستات هایی مانند Ecobee4، سوئیچ های نور مانند سوئیچ Ecobee و حتی تلویزیون ها به لطف Fire TV Cube و Fire TV Sditions ساخته شده است. بیش از هر دستیار دیگری، خانه خود را در الکسا آسان می کند. این بدان معنی است که شما هرگز از دسترسی آسان به اطلاعات یا کنترل خانه نخواهید توانست.

دستیار آمازون از مهارت ها استفاده می کند – اساسا برنامه های ساخته شده برای سیستم. به عنوان مثال، با استفاده از مهارت های رادیویی TuneIn، الکسا می تواند ایستگاه مورد علاقه خود را بازی کند، مهارت بی بی سی خبری شما می تواند سر تیتر شما را بخواند و با استفاده از مهارت Spotify شما می توانید آهنگ های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. آمازون دارای بیشترین مجموعه مهارت ها در مقایسه با سایر دستیاران است و آنها تنها در حال فهمیدن اینکه چگونه بهترین توانایی های الکسا برای بهبود زندگی شما را آغاز می کنند.

خانه هوشمند الکسا جایی است که شما می توانید سازگار با دستگاه های سازگار Alexa در شبکه خانگی خود را کشف کنید. اضافه کردن کیت متصل جدید فرایند بسیار ساده تر از HomeKit اپل است – شما به سادگی روی «افزودن دستگاه» از برنامه Alexa ضربه بزنید و اگر یک دستگاه جدید در همان شبکه Wi-Fi پیدا شود، آن را به لیست اضافه می کند – شما همچنین می توانید فقط از الکسا برای کشف دستگاه های جدید استفاده کنید. طیف وسیعی از کیت که با پلت فرم آمازون کار می کند، غوطهور است و روز به روز افزایش می یابد. فراموش نکنید که اگر شما Echo Plus داشته باشید، یک مرکز ZigBee داشته اید، به این معنی که شما از هاب ها مانند فیلیپس یا دیگران (برای حداقل ویژگی های اساسی) نیاز ندارید.

Apple HomeKit
HomeKit یک چارچوب نرم افزاری است که در iOS پخته می شود و این ایده ساده است – به جای داشتن یک دسته از برنامه های مختلف هوشمند خانه بر روی گوشی هوشمند خود که لزوما با یکدیگر همگام نیستند، HomeKit همه آنها را با یکدیگر همراه می کند، مرکز در دستگاه های شما، و همچنین از طریق Siri. خوب، برنامه صفحه اصلی در iPhone یا iPad شماست.

در حقیقت دو عنصر به Apple HomeKit وجود دارد. HomeKit خود یک استاندارد است، یک فناوری نرم افزار پس زمینه است که دستگاه ها باید به دسترسی به این باشگاه برسند (فوق العاده امن است، اپل رمزنگاری بسیار جدی را طول می کشد). عنصر HomeKit که در دستگاه iOS خود مشاهده خواهید کرد، نام Apple Home نامیده می شود.

صفحه اصلی با “کار می کند با دستگاه های HomeKit” در سه راه اصلی تعامل است. “صفحه اصلی” لیست تمام دستگاه های خانگی هوشمند خود را، با انتخاب مورد علاقه خود را به بالا؛ “اتاق” گروه ها دستگاه در نقاط در اطراف خانه خود؛ و ‘اتوماسیون’ اجازه می دهد تا شما را به طور خودکار رفتار رفتار های هوشمند. به عنوان مثال، می توانید چراغ ها را خاموش کنید، تنظیمات زنگ هشدار را تنظیم کنید و هنگامی که خانه را ترک می کنید، حرارت خاموش شود.

این اتوماسیون را می توان با هم به “صحنه” گروه بندی کرد. سناریو ذکر شده در بالا می تواند به عنوان مثال “دور” نامیده شود، یا شما می توانید یک صحنه “زمان بازی” داشته باشید که چراغ های اصلی را خاموش می کند، روشنایی خلق و خو را روشن می کند و Xbox شما را خاموش می کند (با استفاده از یک پلاگین هوشمند). این صحنه ها می توانند از مرکز کنترل iPhone یا iPad شما یا با استفاده از سیری فعال شوند.

بدیهی است که اپل Siri نیز در iPhone، Mac، Apple Watch، Apple TV و Speaker HomePod ساخته شده است، به این معنی که دستگاه Siri هرگز دور از دسترس نیست. به طور خاص، HomePod واقعا کمک می کند تا پلتفرم اپل را به طور یکسان با Google و آمازون تنظیمات مبتنی بر صدا متمرکز کنید.

جفت کردن دستگاه های سازگار با پلتفرم خانگی هوشمند اپل ساده ترین نیست – برخی از فیفینگ ها با کد های اسکن با استفاده از آی فون انجام می شود – اما HomeKit قطعا در جهش و حد و مرز قرار دارد.

با تشکر از iOS 11، شما باید راه های مختلفی برای جفت کردن دستگاه ها داشته باشید. شما می توانید این کار را با کدهای QR در دستگاه یا NFC انجام دهید، اگر سازنده دستگاه آن را پشتیبانی کند. همچنین، اپل رمزگذاری سخت افزاری را که قبلا مورد نیاز برای کار با دستگاه HomeKit بود نادیده گرفت. این به این معنی است که تا زمانی که سازندگان نرم افزار خود را با رمزگذاری HomeKit بهروزرسانی کنند، می توانند دستگاه خود را به دستگاه های HomeKit تبدیل کنند.

همه این تغییرات، علاوه بر میانبرهای سیری در iOS 12، به شما اجازه می دهد تا با ابزارهای هوشمند خودتان حتی روش های پیشرفتهتری را انجام دهید و واضح است که خانه هوشمند بسیار بیشتر از یک پروژه جانبی از غول تکنولوژی کاپرتینو است.انتخاب دستگاه هایی که با HomeKit کار می کنند به همان اندازه که دیگران در این ویژگی به اندازه کافی جامع نیستند (با توجه به نیاز قبلی به نیازهای سخت افزاری سخت افزاری)، اما کیفیت کیت در لیست همیشه به لیست اضافه می شود. در واقع، اپل با سامسونگ، ال جی، سونی و ویسیسو همکاری خود را با پشتیبانی از HomeKit به تلویزیون های خود در سال ۲۰۱۹ همکاری داده است. اپل همچنین AirPlay را به دستگاه هایی که تلویزیون اپل نیستند باز می کند.

دستیار گوگل 


پاسخ گوگل به الکسا در سال ۲۰۱۷ با سخنرانان گوگل در صفحه فرود آمد و مانند رهبر بازار آمازون از دستگاه های ساخته شده در خانه فراتر می رود. چهار بلندگو Google Home وجود دارد که توسط Assistant در حال فروش به بازار عرضه می شوند: منظم، مینی، حداکثر و مرکز خانه، و ما همچنین سخنرانان از طرف شخص ثالث از جمله JBL، LG، سونی، لنوو و پاناسونیک دیده ایم.

مانند الکسا، دو نوع دستگاه گوگل دستیار وجود دارد – افرادی که دستیار درست شده اند و کسانی که می توانند از آن استفاده کنند.

بر اساس همان دستیار گوگل شما در گوشی هوشمند اندرویدی خود یا smartwatch Android Wear خود ساخته شده است، میتوانید موسیقی خود را کنترل کنید و اخبار و هوا را در بلندگوهای صفحه اصلی کنترل کنید؛ سایر ابزارهای خانگی و لوازم خانگی را کنترل کنید، تایمر و یادآوری را تنظیم کنید و حتی تماس بگیرید. شما می توانید سخنرانان را برای صوتی چند اتاق پیوند دهید و به تعداد شش کاربر مختلف در یک خانه، برای تقویم های شخصی و لیست های پخش موسیقی، تنظیم کنید.

به هر حال، یکی از مهمترین دستاورد های گوگل دستیار بیش از الکسا این است که – اگر شما یک تلفن Android دارید – گوگل دستیار اساسا دستیار پیش فرض شما است. این می تواند در طول روز شما باشد، از صبح که از سخنران برای گزارش آب و هوا بخواهید، همانطور که در خارج از کشور هستید و در مورد آن و زمانی که به خانه برگردید. این امکان وجود دارد که با Alexa انجام شود، آن را به عنوان معاون پیش فرض خود در Android و استفاده از آن در داخل برنامه Alexa iOS در نظر بگیرید، اما Google Assistant به طور پیش فرض است و ممکن است برای اکثر افراد آسان تر باشد.

دستیار Google در برنامه Google Home پیکربندی شده است، با ویژگی های به طور کلی تقسیم شده به دو گروه: AI butler و کنترل های هوشمند خانه.

شما می توانید از Google Assistant تمام سوالات را بپرسید و فقط با صحبت کردن با آن برای تکمیل کارهای مختلف آن را انجام دهید. شما می توانید یک برنامه روزانه اخبار، آب و هوا، ترافیک و تقویم های روزانه خود را تنظیم کنید که دستیار هنگام خواندن، مثلا “سلام، گوگل، برنامه من چه چیزی را دنبال می کند” خواند، به علاوه شما می توانید اطلاعات را در زمان رفت و آمد بپرسید ، اطلاعات پرواز، پیش بینی آب و هوا، رویدادهای آینده، اطلاعات در تیم های ورزشی، تبدیل واحد، ترجمه های کوتاه، نوشته های فرهنگ لغت و به خوبی، حقایق ساده قدیمی است.

یکی از قدرت های جدید گوگل ترجمه در مرکز است. بنابراین دو نفر که در دو زبان مختلف صحبت می کنند می توانند یک مکالمه داشته باشند، با Hub به عنوان مترجم برای هر دو طرف عمل می کند. در حال حاضر هتل ها در حال پرواز هستند، اما این شاخص خوبی است که چگونه گوگل دستیار برای اطلاعات خالص بهتر از الکسا است.

همچنین اقدامات Google Home وجود دارد که نحوه دستکاری گوگل با برنامه های موجود ارتباط برقرار می کند. آنها معادل مهارت های الکسا هستند و می توانند آن را مفید تر کنند، زمانی که به مرجع، بهره وری و انجام کارها با کنترل های صوتی کمک می کند.

گوگل دستیار شما همچنین یک مرکز کنترل برای ابزارهای خانگی هوشمند است – شما می توانید دستگاه را با رفتن به صفحه اصلی کنترل و انتخاب نام تجاری / دستگاه تنظیم کنید. همه چیز خیلی ساده است، و هیچ مزاحم اسکن با HomeKit وجود ندارد. بسته به تکنولوژی، شما می توانید چیزهایی مانند نوشتن اسباب بازی ها را روشن و خاموش کنید، تنظیمات را تغییر دهید و روشی را تنظیم کنید. در صفحه نمایش هوشمند، شما همچنین صفحه اصلی را مشاهده می کنید که یک نگاه از بالا به پایین در کل خانه های هوشمند شماست – به شما کنترل های لمسی عالی می دهد.

گوگل در حال صحبت کردن با نمایشگرهای هوشمند، سخنان هوشمند بصری بهتر از آمازون را در این نقطه درک کرده است. ما مانند دستگاه هایی مانند Echo Show دوست داریم، اما به لطف ویژگی هایی مانند یوتیوب و رابط کاربری بهتر در حال اجرا بر روی بازی Cast and Android Things، Google Assistant در زمینه های بصری چشمگیر است.

شما می توانید انتخاب کنید از دستگاه های سازگار با صفحه اصلی گوگل در اینجا، از جمله ترموستات هوشمند بالا، دوربین های امنیتی، چراغ، شاخه، قفل و بیشتر. برخی از کنترل های دستیار ساخته شده اند، دیگران بلندگو های موجود هستند که نیاز به افزودنی Chromecast Audio دارند.

کار با Nest 
گوگل در واقع دو بازیکن دارد. Nest Labs که یک شرکت مستقل تحت الفبای است، شرکت مادر گوگل در حال حاضر بخشی از گوگل است. Nest سیستم خود را دارد – با Nest کار می کند – این امر باعث می شود اتصال کیت هوشمند به محدوده در حال توسعه همیشه از محصولات Nest. خود دستگاه های لانه نیز همگی با هر دو Alexa و Google Assistant هماهنگ می شوند – نمونه ای کامل از آن کراسون اکوسیستم خانه هوشمند که قبلا آن را ذکر کردیم.

علامت “Works with Nest” مهر تاییدیه ای است که Nest به سایر مارک های هوشمند خانه می دهد تا نشان دهند که کیت خود را به راحتی محصولات Nest سازگار می کند بدون نیاز به برنامه های شخص ثالث یا مهارت هایی از قبیل الکسا، گوگل، IFTTT یا HomeKit.

از آنجا که نزدیکی آن با Google جدید است، می توانید انتظار داشته باشید که Nest برخی از ویژگی های اضافه شده برای گوگل دستیار را که به الکسا گسترش نخواهد یافت. به عنوان مثال، گوگل دستیار می تواند اعلام کند که چه کسی در درب شماست، اگر شما یک Door Hello Door را داشته باشید. Nest Cam IQ همچنین ساخته شده است با Google Assistant.

البته این لپ تاپ با تمامی این سیستم عاملها (به استثنای HomeKit) به خوبی کار می کند، اما این بدان معنی است که با استفاده از پلت فرم Works Nest، نیازی به دریافت نرم افزار یا سخت افزار اضافی برای اتصال به مجموعه های متفاوتی از فن آوری متصل نیست.

آنچه که برای خانه های هوشمند شما مهم است، وابسته به دستگاه آثار با ناودانی است که انتخاب می کنید. به عنوان مثال، Philips Hue با تقریبا تمام کیت Nest صحبت می کند – چراغ های قرمز هنگامی که یک زنگ هشدار وجود دارد، چراغ های چشمک زدن برای زنگ زنگ زنگ، چشمک زدن چراغ آبی زمانی که شما یک ایمیل دریافت کنید، این نوع چیز. دیگر با کیت Nest کار می کند بسیار بیشتر محدود است – روتر بادام فقط به شما می دهد راه دیگری برای کنترل ترموستات خود، به عنوان مثال.

مراجع: https://www.the-ambient.com