یک هکر به اصطلاح کلاه سفید به یک مرد از طریق دوربین Nest صحبت کرد تا به او هشدار دهد خطرات دستگاههای IoT می تواند دامن او را نیز بگیرد.


مرد، اندی گرگ – یک کارگزار املاک در آریزونا – هنگامی که ابتدا صدای صدای خود را که ادعا می کرد از کانادا می شنید، در باغش بود.


اندی مکالمه ای را که هکر می نوانست بشنود با مضمون زیر ضبط کرد:


“ما هیچ قید و شرطی نداریم، اما من فقط به نوعی به شما اجازه می دهد تا بدانید که هیچ کس دیگری مانند هکرهای کلاه سیاه، از آن پیروی نکرده است. بسیاری از چیزهای مخرب وجود دارد که کسی می تواند با این کار انجام دهد. “



هکرهای white hat  می توانند دوربین ها و / یا میکروفون را بر روی بسیاری از دستگاه های IoT برای اهداف مخرب فعال کنند. کلیپ های ویدئویی می توانند مورد استفاده قرار گیرند، جزئیات کارت یا کلمه عبور برای گوش دادن یا دستگاه ها می توانند تعیین کنند که خانه خالی باشد.


هکرهایی که به دوربین دسترسی داشتند رمز عبور اندی را برای وبسایتهای متعدد پس از گفتن به آن، به خطر انداختند. با استفاده از این رمز عبور هکر به دوربین دسترسی پیدا کرد،  اندی  باید از احراز هویت دو عامل استفاده کند.


خانه های هوشمند به طور فزاینده شایع هستند. IDC پیش بینی می کند نزدیک به ۱٫۳ میلیارد دستگاه دستگاه هوشمند تا سال ۲۰۲۲، با نرخ رشد سالیانه ۵ ساله (CAGR) 20.8 درصد است.


این رشد باعث می شود بسیاری از دستگاه های قابل انطباق بالقوه برای دسترسی به خانه های کاربران استفاده شود. اندی خوش شانس بوده این هکر آدم مهربانی بوده.

مرجع: https://brica.de/