موزیلا نسخه ی ۲۰۱۸ نسخه ی “Privacy is not included” را منتشر کرده است که امنیت این هدایا را در فستیوال این فصل ارزیابی میکند.  این راهنمایی اینمه که آیا هر دستگاه امن است و می تواند مورد اعتماد قرار گیرد را در هم میشکند، به ویژه هنگامی که  هدایا برای  کودکان طراحی شده باشد.


قبلا چیزهایی مانند خرس های تزیینی متصل شده هک شده اند. موزیلا هشدار می دهد افراد از مانیتور کودک Fredi  خیلی به طور خاص استفاده نکنند، چون از رمز عبور پیش فرض ۱۲۳ استفاده کرده است، هیچ سیاست حفظ حریم خصوصی ندارد و نیز در گذشته مورد هک واقع شده است. از ۱۸ محصول در زمینه اسباب بازی و بازی های  راهنما تنها پنج اسباب بازی مطابق با “حداقل استانداردهای موزیلا” برای به دست آوردن مهر تایید آن انتخاب شده اند.

پنج محصول که حداقل استانداردهای شرکت را بر عهده دارند عبارتند از: سوئیچ نینتندو، مایکروسافت ایکس باکس یک، سونی PS4، نسخه آمازون آتش کودکان و نسخه کیت کدهای هری پاتر.


شش تا از ۱۴ مورد پوشیدنی، مهر تایید را دریافت می کنند – Fitbit Charge 3، Versa، Ionic، Athena Safety، Apple Watch 4 و Samsung Gear Sport. جالب توجه است، AirPods اپل حداقل استاندارد را برآورده نمی کند!!
در محصولات خانه هوشمند ۱۱ بخش از ۲۰ محصول با استاندارد موزیلا مواجه می شوند. جالب ترین صفحه اصلی گوگل است که بسیاری از آنها بی اعتقادی ذاتی را به دلیل درآمد اصلی شرکت با تکیه بر داده های افراد بیان کرده اند. با این وجود، هیچ محصولی توسط شرکت گوگل نست منتشر نشد.


نقص آشکار Nest این است که آن را به احراز هویت مبتنی بر رمز عبور متکی نیست. محصولات دیگر نسبتا امن هستند، در غیر این صورت – بخشی از ابتکار گوگل “فریب خوراکی”، استفاده از رمزگذاری، به اشتراک گذاری داده ها با اشخاص ثالث و ارائه به روز رسانی خودکار امنیتی است.
برای به دست آوردن حداقل مهر تایید، موزیلا هر محصول را در برابر تست های مختلف آزمایش می کند – این که آیا آن را می توان بر روی کاربر خود جاسوسی کرد یا خیر؟ مواردی مانند استفاده از رمزنگاری، اشتراک گذاری داده ها و حمایت از سیاست های حفظ حریم خصوصی.

مرجع: https://www.iottechnews.com