پیش از شروع به توضیح مسائل مربوط به خانه های هوشمند بهتر است چند نمونه  از فن آوری های خانه های هوشمند که تقریبا به طور روزمره مورد استفاده تان است را، معرفی کنیم: 

تلویزیون های هوشمند برای دسترسی به محتوا از طریق برنامه های کاربردی، مانند ویدئو و موسیقی بر اساس تقاضا، به اینترنت متصل می شوند. برخی از تلویزیون های هوشمند نیز شامل تشخیص صدا و یا ژست هستند.
علاوه بر اینکه قادر به کنترل از راه دور و سفارشی می شود، سیستم های روشنایی هوشمند مانند Hue. می توانند زمانی که ساکنان در اتاق هستند و نور را به عنوان مورد نیاز تنظیم کنند. فلاش های هوشمند همچنین می توانند براساس قابلیت دسترسی روزانه خود تنظیم کنند.
ترموستات هوشمند، مانند Nest ، با Wi-Fi مجتمع شده است، به کاربران اجازه می دهد برنامه ریزی، نظارت و کنترل از راه دور دمای خانه را کنترل کنند. این دستگاه ها رفتارهای خانه داران را نیز یاد می گیرند و به طور خودکار تنظیمات را برای فراهم آوردن ساکنین با حداکثر راحتی و کارایی اصلاح می کنند. ترموستات هوشمند همچنین می توانند از مصرف انرژی گزارش دهند و کاربران را به تغییر فیلتر ها، از جمله چیزهای دیگر یادآوری کنند.
استفاده از قفل هوشمند و بازپرداز گاراژ درب، کاربران می توانند دسترسی به بازدیدکنندگان را مجاز یا مجاز کنند. قفل هوشمند نیز می تواند هنگامی که ساکنان نزدیک هستند و درب را برای آنها باز کند شناسایی می کند.
با استفاده از دوربین های امنیتی هوشمند، ساکنان می توانند خانه های خود را هنگامی که دور یا در تعطیلات هستند، کنترل کنند. سنسورهای حرکت هوشمند نیز قادر به شناسایی تفاوت بین ساکنان، بازدید کنندگان، حیوانات خانگی و سارقین هستند و اگر رفتار مشکوک شناسایی شوند، می توانند به مقامات اطلاع دهند.
مراقبت از حیوان خانگی می تواند با فیدر های متصل شده خودکار شود. گیاهان و چمن گیاهان را می توان با استفاده از تایمر های متصل آب بندی نمود.
لوازم آشپزخانه از همه نوع در دسترس هستند، از جمله سازندگان قهوه هوشمند که می توانند به شما یک فنجان تازه بخورند تا زنگ هشدار شما خاموش شود. یخچال های هوشمند که از تاریخ انقضا نگهداری می کنند، فهرست خرید و یا حتی دستورالعمل ها را براساس مواد موجود در دست نگه می دارند؛ اجاق های تند و تند تر و در اتاق لباسشویی، ماشین لباسشویی و خشک کن.
نظارت بر سیستم های خانگی ممکن است، به عنوان مثال، افزایش برق را حس کنید و دستگاه ها را خاموش کنید یا حس می کنید که آب و یا لوله های یخ زده را احساس کنید و آب را خاموش کنید تا سیل در زیرزمین شما وجود نداشته باشد. 

یک خانه هوشمند که توسط هوش مصنوعی هدایت می شود: 

در بسیاری از صنایع، هنگامی که با رهبر بلندپایه مصاحبه می کنید، او با شما در مورد چگونگی بازسازی خانه های کارخانه ای یا فضای تناسب اندام یا خرده فروشی صحبت خواهد کرد. با این حال، در برخی از مردم، در مورد اینکه چگونه آنها بخشی از یک اکوسیستم هستند و چگونه موفقیت آنها به طور عمده در موفقیت سایر شرکت ها در اکوسیستم است، صحبت می کنند. در مورد خانه های هوشمند، تقریبا تمام بازیکنان که من مصاحبه کردم، درباره آینده ای صحبت کردند که جایی که قله مقدس خانه ای بود که توسط هوش مصنوعی هدایت می شد.

فکر هوش مصنوعی را به عنوان قدرت محاسباتی که قادر به انجام وظایف بسیار پیچیده است و در غیر این صورت نیاز به یک مغز انسان برای انجام آن را دارد، در نظر بگیرید. یک سنسور حرکت ممکن است باعث روشن شدن نور شود. اما اگر یک خانه هوش مصنوعی داشته باشد، ممکن است زمان روز، فردی که در اطراف خانه حرکت می کند، و جایی که او در تصمیم گیری برای روشن شدن چراغ و مدت زمان طولانی نگه داشته شود، را در نظر بگیرد. هر فردی که به حرف های “هوش مصنوعی” صحبت می کند سخن نمی گوید. یک عبارت داغ که دوباره و دوباره از کارشناسان می شنوید این است که یک خانه باید “آگاهی” یا “آگاهی متقابل” را قبل از اینکه هوش مصنوعی را به خانه بیاورد .

بیایید تصور کنیم جهان چیزهایی که یک خانه می تواند آگاه باشد: می تواند از حضور مردم در خانه (و همراه با اشخاص خود) آگاه باشد؛ می تواند از آنچه که انجام می دهند آگاه باشد حتی می تواند از آنچه که هر دستگاه در خانه انجام می دهد آگاه باشد. اگر می خواهید خانه را به عنوان یک انسان فکر کنید، خانه باید بتواند داده های انسانی را قبل از تصمیم گیری تجزیه و تحلیل کند.

خانه شما به عنوان سرپرست شخصی شما

چگونه می توان برای خانه های هوشمند کار کرد تا مراحل تصمیم گیری من را آزاد کنند؟ چطور می توان بار را برای من، به معنای واقعی کلمه و به شیوه ای منحصر به فرد، روشن کرد؟ بیایید یک روز با هم تصور کنیم. شما صبح از خواب بیدار می شوید و زنگ هشدار شما خاموش می شود. این یک زنگ نیست شما می خواهید موسیقی جدیدی را در Spotify کشف کنید و این آهنگ در لیست کشف هفتگی شما است. با این حال، واقعا جالب است که این آهنگ نیست. این واقعیت است که شما مجبور نیستید هشدار را در شب قبل تنظیم کنید.

به همین دلیل است که سطح هوشمندی در ابر وجود دارد که در حال تماشای بیش از حد شما و تلاش برای ساده کردن زندگی شما است. این می داند که امروز شما کلاس اسپین دارید چون اهداف تمرین خود را بررسی کرده اید و سپس در دسترس بودن برای یک کلاس را  بررسی کردید که بعد کلاس را خریداری کرد و آن را در تقویم خود قرار داد. سیستم به اندازه کافی هوشمند بود تا زمان سفر را محاسبه کند و زنگ را به درستی تنظیم کند.

شما از تخت خارج می شوید و راه پله ها را به آشپزخانه می گذرانید. قهوه به پایان رسید دم شما باید خانه هوشمند خود را برای تشکر از آن. ماست و گرانول ما در قالب یخچال و فریزر مورد نیاز است. یخچال و فریزر پیش از این در هفته می دانست که شما کم غذاهای صبحانه را می خورید و یک سفارش آنلاین را انجام می دهید. شما در عجله هستید، بنابراین شما از درب خارج می شوید و به ورزشگاه می روید.

هیچ وقت برای تنظیم زنگ و یا کشیدن پرده ها (چیزی است که شما انجام می دهید وقتی که خانه را ترک می کنید تا مردم در حالی که دور نیستند، نمی توانند نگاه کنند) وجود ندارد. شما فکر نمی کنید که موسیقی یا چراغ ها را خاموش کنید یا گرما را پایین بیاورید، زیرا شما نباید حرارت خود را تا ۷۲ درجه در حالی که دور هستید گرم کنید. این چیزی نیست که شما فراموش کنید که همه چیز را انجام دهید. شما فقط مجبور نیستید در مورد آنها فکر کنید، زیرا خانه می داند که ترک کرده اید. این می داند که قفل کردن درب پشت سر شما، خاموش کردن قهوه ساز، کشیدن پرده ها، کاهش حرارت، خاموش کردن موسیقی و خاموش کردن چراغ ها است.

امروز امروز خرید می کند واقعا هر روز روز خرید است. سنسورهایی که در کمربندهای خود دارند، کاغذ توالت را که سمت چپ است اندازه می گیرند و سنسورهای موجود در گنجه نظارت بر تمیز کردن مواد و مواد شوینده را نیز نظارت می کنند. شما در حال کم کردن در چند مورد هستید. سفارش آنلاین قرار داده شده است هنگامی که این دوربین وارد می شود، دوربین های موجود در درب ورودی، کامیون FedEx را تشخیص می دهند و با قفل به هم پیوند می دهند تا درب ورودی خود را باز کنند. تصویر مرد تحویل گرفته خواهد شد و صدای ملایم بر روی سخنرانان شما خواهد بود و از او می خواهد بسته ها را فقط در داخل خانه قرار دهد. دوربین ها از ابتدا تا انتها تماشا می کنند و در هنگام خروج، درب پشت سر او بسته می شود. ربات خانه شما پس از آن به باز کردن موارد و قرار دادن آنها را به جایی که آنها متعلق است.

پس از یک روز طولانی در محل کار، زمان بازگشت به خانه است. همانطور که دفتر را ترک می کنید و در ماشین خود می گیرید، خانه شما هشدار می دهد که شما در راه خود هستید. خانه شروع به حرارت می کند. هنگامی که شما را به راهپیمایی می برید و به سمت درب جلو بروید، به طور مختصر برای یک اسکن شبکیه مواجه می شوید. این شماست خانه می داند و درب جلو را باز می کند. شما توسط فردی به خانه هوشمند که شما تا حدودی پیکربندی کرده اید و خانه تا حدی بر روی شما طراحی شده است، بر اساس الگوهای قابل شناسایی از طریق حسگرها و دوربین ها، نشان داده می شود. این هوش مصنوعی در ابر در کار در خانه شما است.

چندین اهداف بزرگ که برای این سال های گذشته تعیین کرده اید وجود دارد. شما می خواهید سالمتر غذا بخورید و برخی از وزن خود را از دست بدهید. شما همچنین امیدوارید که شبانه روزی پیدا کنید که ممکن است با اضطراب و خواب شما کمک کند. خواب شما تا حدودی ناهموار بوده است. رژیم غذایی، روحیه کاهش اضطراب و بهداشت همگی با شخصیت شما در ابر همراه است که خانه در حال حاضر تکیه بر استقبال از خانه شماست.

همسر شما هنوز هم خانه نیست، بنابراین چراغ در ورودی تنظیم می شود به عنوان تنظیمات آرام به عنوان موسیقی می آید، که بسیار ضعیف و ملودیک است که آن را از بین می رود به پس زمینه. امشب شام سبزیجات تازه و سبزیجات بخار است که براساس اهداف و سلیقه های شما (که همه بخشی از شخصیت است) توسط ابر شما انتخاب شده است. مواد تشکیل دهنده وجود دارد در یخچال و فریزر، که تحویل داده شده و قرار داده شده در آن روز یک زودتر. شما شروع به پخت و پز می کنید تا زمانی که همسرتان می رسد، شام آماده می شود. پس از شام، به دین بازنشسته می شوید، در حالی که همسر شما به دفتر می رود. خانه هوشمند یک شخصیت متفاوت برای همسرتان ایجاد کرده است و اگر او قبل از شما از محل کار از خانه بیرون برود، به طور متفاوتی به او خوش آمد می گوید.

زنگ ملایم بر روی سخنرانان می آید، و بعد صدایی به شما می گوید که بازی بزرگ با ۱۰ دقیقه شروع می شود. برای یک همسر، یک صدای اعلام کرده است که زمان آن است که او بتواند ۹۰ دقیقه کاری که قبل از رفتن به رختخواب می خواهد انجام دهد را آغاز کند. پرده ها کشیده می شوند، چراغ ها کم نور می شوند و تلویزیون برای شما روشن می شود، در حالی که همسرتان دارای موسیقی و نور پس زمینه مختلف در دفتر است. برای هر دو ساعت، ساعتهای شما درجه حرارت داخلی و فشار خون شما را می سنجند و به خانه می گویند که درجه حرارت، فن ها و روشنایی را تنظیم می کند.

مراجع: 

https://www.forbes.com  و https://internetofthingsagenda.techtarget.com و https://www.youtube.com/watch?v=W_zdT0hKMUc